Ik heb de volgende code geschreven:
Ik wil het volgende:
In tekstbox 1 staat de volgende tekst:
Tussen 'Dit is een test' en 'EUR 100' staan 2 tabs.
De bedoeling is dat in textbox2 'Dit is een test' wordt geplaatst en in textbox3 'EUR 100'.
Textbox1 moet dan alleen nog maar 'Nog een test' bevatten.
Het vreemde is dat op bovenstaande manier Textbox 1 wel wordt gevuld met 'Nog een test', maar de textboxes 2 en 3 zijn leeg.
Wanneer ik '\n' verander in '\n*' dan wordt textbox 2 gevuld met 'Dit is een test' en Textbox 3 met 'EUR 100'. Alleen is textbox 1 dan helemaal leeg.
Ik heb bovenstaand stukje nodig voor een omzetting in mijn applicatie, maar ik test het in bovenstaand stukje code.
Is er iemand die mij kan zeggen wat ik verkeerd doe? Ik ben hier al enige tijd mee bezig, maar ik kom er nog niet uit.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Dim regExp As Regex Dim regExpMatch As Match Dim regEx1 As String Dim regEx2 As String Dim regEx3 As String Dim regEx4 As String Dim regEx5 As String Dim ready As Boolean = False regEx1 = "(?<one>[a-zA-Z0-9\-\+\&\. ]*)" regEx2 = "(?<two>\t*)" regEx3 = "(?<three>[a-zA-Z0-9\-\+\&\. ]*)" regEx4 = "(?<four>\n)" regEx5 = "(?<five>.*)" regExp = New Regex(regEx1 & regEx2 & regEx3 & regEx4 & regEx5) regExpMatch = regExp.Match(TextBox1.Text) If regExpMatch.Success Then TextBox2.Text = regExpMatch.Groups("one").ToString() TextBox3.Text = regExpMatch.Groups("three").ToString() TextBox1.Text = regExpMatch.Groups("five").ToString() 'TextBox1.Text = regExpMatch.Groups("five").ToString() End If |
Ik wil het volgende:
In tekstbox 1 staat de volgende tekst:
code:
1
2
| Dit is een test. EUR 100 Nog een test. |
Tussen 'Dit is een test' en 'EUR 100' staan 2 tabs.
De bedoeling is dat in textbox2 'Dit is een test' wordt geplaatst en in textbox3 'EUR 100'.
Textbox1 moet dan alleen nog maar 'Nog een test' bevatten.
Het vreemde is dat op bovenstaande manier Textbox 1 wel wordt gevuld met 'Nog een test', maar de textboxes 2 en 3 zijn leeg.
Wanneer ik '\n' verander in '\n*' dan wordt textbox 2 gevuld met 'Dit is een test' en Textbox 3 met 'EUR 100'. Alleen is textbox 1 dan helemaal leeg.
Ik heb bovenstaand stukje nodig voor een omzetting in mijn applicatie, maar ik test het in bovenstaand stukje code.
Is er iemand die mij kan zeggen wat ik verkeerd doe? Ik ben hier al enige tijd mee bezig, maar ik kom er nog niet uit.