Toon posts:

Power over Ethernet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moggel,

Mij wordt gevraagd een Cisco AIR-AP1242AG-E-K9 wireless access point op te zetten.
Nu is de vraag eigenlijk heel simpel, iemand beweert dat dat ding zijn stroom over de kabelaansluiting krijgt maar ik vraag me echt af of dat 'zo even *klik*' werkt.

Bovendien zit er gewoon een 48VDC aansluiting voor de stroom op de achterkant.
Heeft iemand hier iets over te zeggen?

Thnx,

Funk

Verwijderd

als jij een cisco PoE switch hebt hangen, dan heeft dat ding geen stroom nodig nee.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Bij mijn weten hebben die dingen gewoon een adapter nodig.
En die aansluiting zit er niet voor niets lijkt me.
Maar heb je al eens op de website van Cisco gekeken, of de handleiding doorgelezen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik moet het zonder handleiding stellen maar die kan ik wel gewoon van het internet aftrekken. Voor zover ik weet hebben we geen PoE switches waar ie op kan.... ik heb helemaal geen stroomadapter meegekregen dus ik wil hem best aansluiten voor de baas maar ik liep een beetje tegen dit probleem op...

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Heb hier allemaal Cisco VOIP telefoons aan het ethernet hangen zonder DC48V adapter (inlet zit er dus wel op). Dus dat moet wel kunnen ja :) indien je een switch hebt die ook een stroompie op je lijn gooit.

[ Voor 30% gewijzigd door RiCkY82 op 06-08-2008 09:02 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En anders kan je nog altijd kijken naar een Power injector.
http://www.wifigear.co.uk...54-4465-A7B2-BD48DA44DA1B

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx guys... PoE switch (of een soortgelijke oplossing) regelen of adaptertje doen

Duidelijk

Verwijderd

Je kan ook - wat ze noemen - midspan powering doen (of power injector zoals reeds vermeld)

Daarmee plaats je een patch van een switch zonder PoE uiteraard naar bvb een toestel van PowerDsine (met bvb 6 poorten) en vanuit dit toestelletje vertrekt terug de patch die origineel tussen switch en access point zat.

Veelal veel goedkoper dan uw switch ter vervangen met een PoE versie ervan of makkelijker dan een adapterke te plaatsen in het vals plafond waar je ergens 220V moet vinden...

http://www.microsemi.com/...ducts/Midspan/PD_3500.asp

Vele apparaatjes van hen vind je trouwens bij andere merken terug, omdat ze veel OEM'n.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je moet ff een switch regelen die 802.3af ondersteund.
Bijvoorbeeld de WS-C2960-24PC-L
Maar een ander merk ik ook prima.

Andere optie is een Power Injector.

Derde optie is om te kijken naar een PoE Midspan voor je bestaande switches.

Laatste twee opties zijn handig als je veel switchpoorten hebt, waarvan er maar een beperkt aantal PoE moeten ondersteunen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:55:
Mij wordt gevraagd een Cisco AIR-AP1242AG-E-K9 wireless access point op te zetten.
Nu is de vraag eigenlijk heel simpel, iemand beweert dat dat ding zijn stroom over de kabelaansluiting krijgt maar ik vraag me echt af of dat 'zo even *klik*' werkt.
Zoals eerder al geantwoord is, JA, in princiepe werkt hij ook middels PoE. In dit geval is het een dual-band AP maar als ie dual-radio zou zijn red je het vaak niet met de PoE 802.3af, dan moet je 802.3at gebruiken of mits de AP daarvan voorzien is beide ethernet poorten met PoE voedden.

Verwijderd

DukeBox schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:25:
[...]

...maar als ie dual-radio zou zijn red je het vaak niet met de PoE 802.3af, dan moet je 802.3at gebruiken of mits de AP daarvan voorzien is beide ethernet poorten met PoE voeden...
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor voor dual radio. Heb met een aantal dual radio's abg AP's gewerkt, maar hier nooit last van gehad. (Je kan gelijk hebben, maar het verrast mij)
Ik gebruik enkel de high power ranges van PoE als ik bvb een camera heb met pan tilt zoom functie.

Waar je ook in elk geval moet voor opletten is dat een switch met eerste generatie PoE, niet in staat was gelijktijdig op alle poorten PoE aan te bieden. Bvb een call center met 24 PoE telefoontoestellen op één switch was niet mogelijk, omdat de voeding te klein was hiervoor.

Ik heb me laten vertellen dat die voedingen ondertussen flink groter geworden zijn...

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:25:
[...]

Zoals eerder al geantwoord is, JA, in princiepe werkt hij ook middels PoE. In dit geval is het een dual-band AP maar als ie dual-radio zou zijn red je het vaak niet met de PoE 802.3af, dan moet je 802.3at gebruiken of mits de AP daarvan voorzien is beide ethernet poorten met PoE voedden.
Voor de 1240 AP is dit NIET WAAR.

Als je voor een 1250 gaat, gaat dit wel op.
Dit is een IEEE 802.11n Draft 2 acces point wat MIMO gebruikt voor het bundelen van de radio's.
Dan heb je wel 802.3at pre-standaard nodig.

Hier heb ik dit ook omschreven.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
Bl@ckbird schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:13:
[...]
Voor de 1240 AP is dit NIET WAAR.
Dat schijf ik toch :?
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:45:
Waar je ook in elk geval moet voor opletten is dat een switch met eerste generatie PoE, niet in staat was gelijktijdig op alle poorten PoE aan te bieden. Bvb een call center met 24 PoE telefoontoestellen op één switch was niet mogelijk, omdat de voeding te klein was hiervoor.
Dat hangt (zoals je ook al schreef) alleen van de voeding af. Sommige switches kunnen een 2e (externe) voeding aan of extra zware i.p.v. de default.
Pagina: 1