Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook 2000 Signatures automatiseren

Pagina: 1
Acties:

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Tweakers,

Binnen ons bedrijf willen we graag onze handtekeningen in Outlook 2000 instellen. Ik heb al een script geschreven dat de handtekening verspreid via een inlogscript. Het probleem is alleen de juiste gegevens. Als ik een intern email adres intyp in outlook en daar de properties opvraag krijg ik allemaal details, en deze wil ik graag in de handtekening verwerken zoals: Naam, Telefoon, E-mailadres. Ik neem aan dat deze gegevens van de active directory komen?

Weet iemand misschien een manier om deze te verwerken in de hand tekening met bijv. variabelen?
Zoals ik gelezen heb op internet gaat het aangezien outlook zelf ook die active directory variabelen gebruikt, alleen kan ik nergens vinden welke dat zouden zijn. 8)7

Is er iemand hier die me daaruit kan helpen

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik weet niet als het werkt, maar volgens mij wordt het hier uitgelegd:
http://redwax.wordpress.c...-directory-gets-involved/

Kan je dat eens nalopen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• fopspeen
Volgens mij is dat niet helemaal wat ik zoek. Deze zou vanuit de active directory gemaakt worden zoals ik lees? (anders begrijp ik het niet :$).

Ik heb een handtekening gemaakt op mijn eigen outlook zonder naam, telefoonnummer, faxnummer, e-mail adres. Daar komen 3 bestandjes uit op mijn harde schijf, deze heb ik op het netwerk gezet en deze worden met een inlogscript gekopieerd naar de gebruiker. En ik wil doormiddel van deze handtekening op het netwerk aan te passen met de variabelen van telefoon nummer, faxnummer, naam en e-mailadres die ook terug te vinden zijn in de properties van een e-mailadres de handtekening volledig aanvullen tot een geheel.

• fopspeen
*schop

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon in het inlog-script je ad-gegevens uitlezen betreffende inloggende gebruiker. Deze gegevens combineren met de 3 bestandjes die al hebt ( zijn html afaik ) en dit gewoon wegschrijven in de juiste directory.

Afaik zijn het gewoon html bestandjes dus deze kan je in het meest erge geval gewoon genereren in een batch-file met echo ... >> c:\handtekening.txt