Toon posts:

Tele2 i.s.m. Xboxlive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een jaar Tele2 + televisie gold + telefonie (het TOT 20mb pakket)
Nu heb ik al 3 jaar een xbox360 incl xboxlive maar nu merk ik de laatste tijd met het online spelen via Xboxlive dat ik erg veel lag heb.
Mijn verbinding is voor de rest helemaal in orde zover ze dat bij tele2 kunnen zien.
Ook heb ik mijn modem volledig open gezet naar mijn xbox360.

Waar ik het heel erg aan merk, dat ik een slechte verbinding heb is bijvoorbeeld bij CoD4.
Ik heb altijd wel het laagst aantal blokjes als je kijkt bij de score aan het eind van een match.
meestal ligt dit rond de 2 of 3.
Als ik de rest zie, dan is dit altijd erg slecht.

Ook bij GRAW2 merk ik een erg slechte verbinding.
Dit spel speelde ik vroeger in clan verband (toen ik nog tisali had) en dit liep bij mij altijd goed en ik had geen klachte van andere mensen als ik de game hoste.
Het was zelfs zo erg dat ik de enige van ons team destijds was die 12 man kon hosten zonder problemen.
Nu ik over ben gegaan naar tele2 moet ik blij zijn als ik zelf kan joinen en geen lag heb.

Nu vraag ik mij dus echt af of dat dit probleem bij meerdere mensen is die TELE2 hebben.
Ik ben nu op meerdere forums geweest en er zijn veel mensen die het hebben over een slechte ping en dat ze daardoor slecht kunnen online gamen.
Dus mijn vraag is ook meteen of dit ook consuquenties heeft hierop.

Graag jullie ervaringen met een xbox360 en tele2!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 01:59:

Nu vraag ik mij dus echt af of dat dit probleem bij meerdere mensen is die TELE2 hebben.
Ik ben nu op meerdere forums geweest en er zijn veel mensen die het hebben over een slechte ping en dat ze daardoor slecht kunnen online gamen.
Dus mijn vraag is ook meteen of dit ook consuquenties heeft hierop.

Graag jullie ervaringen met een xbox360 en tele2!
Je geeft zelf antwoord op je eigen vraag.
Er is geen verschil tussen online gamen op een pc of op een Xbox360. Technisch gezien dan.

Probeer eens twee dingen:
Trek voor enkele minuten de stekker uit je router. Dan wordt je ADSL lijn weer gesynchroniseerd.
Trek de stekker uit je tv decoder als je gaat gamen. Dan wordt je bandbreedte minder belast.

Bij de meeste games kan je ook je ping meten of doe eens een ping naar de gameserver.
Dan weet je tenminste of dat wel de oorzaak is.

Verwijderd

Ik heb nog nooit een probleem gehad met online gamen, zowel op de pc als xbox live _/-\o_

check je firewall maar eens, denk dat het probleem daar zit, heeft niets te maken met de provider,bij mij heeft het status NAT "open", betere status kan niet hiervoor. maar dat heeft me wel wat research gekost en uiteindelijk met windows one care beveiliging aan helemaal werkend gekregen.De router/ modem blokkeert ook, maar de firewall regelt NAT meestal ook na juist instellen vd firewall. d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de NAT al geopend voor mijn Xbox360..dit heeft totaal geen verschil gemaakt.
En qua firewall instellingen kan ik voor de rest niets vinden.
Waar zou ik dit dan moeten vinden in mijn router???
Voor de rest heb ik alle dingen eerder gemeld al geprobeerd en dit heeft niets uitgehaald.
Ik heb met tele2 ook al contact gehad en zei zeggen dat de verbinding gewoon in orde is en dat zei aan de hoge ping niets kunnen en zullen veranderen.

Verwijderd

Vervelende zaak lijkt mij, zonde dat er niet meer aan gedaan kan worden. Zal ongetwijfeld wel een slechte koperbedrading zijn tussen de wijkcentrale en de aansluiting, wat dus binnen het terrein van KPN valt en buiten de afspraken...

Als dat het geval is, kan tele2 daar in ieder geval niets aan doen. KPN gaat lijkt mij niet meer investeren in de koperverbinding, aangezien adsl toch een tussenstap is.

Mijn ping is gemiddeld tussen de (30 en de 50, zoals het uiterlijk hoort te zijn. Ik heb de router een hard reset gegeven om te kijken hoe het ook alweer precies zat. Firewall instellingen aanpassen en de "dmz host" in de router (belangerijk) toewijzen aan het ip adres van de xbox is wat noodzakelijk is.
Meer valt er niet te verbeteren vanaf deze kant, op geen adsl meer nemen na dan. Misschien een lagere verbinding pakken, schiet me nog wel te binnen. Dus dan moet tele2 het profiel lager zetten, als dat vanaf de modem gebeurd veranderd alleen de snelheid na de modem. Des te sneller des te gevoeliger, lijkt mij.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik zit ook bij Tele2 en had hetzelfde abonnement als de TS. Wat ik van Tele2 heb vernomen is dat van de 20mb er 5mb afgeknepen wordt voor de digi TV ongeacht je de TV gebruikt of niet. Het is dus 15mb voor de internetverbinding. Doch lijkt met 15mb voldoende voor XboxLive?

Inmiddels ben ik overgegaan naar een 20mb internet/telefonie abbo van Tele2.

* DPhoenix heeft zelf geen Xbox, laat staan een console. Slechts een PC ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DPhoenix op 26-08-2008 16:42 ]

AULXJMHR

Verwijderd

Topicstarter
DPhoenix schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:41:
Ik zit ook bij Tele2 en had hetzelfde abonnement als de TS. Wat ik van Tele2 heb vernomen is dat van de 20mb er 5mb afgeknepen wordt voor de digi TV ongeacht je de TV gebruikt of niet. Het is dus 15mb voor de internetverbinding. Doch lijkt met 15mb voldoende voor XboxLive?

Inmiddels ben ik overgegaan naar een 20mb internet/telefonie abbo van Tele2.

* DPhoenix heeft zelf geen Xbox, laat staan een console. Slechts een PC ;)
Tele2 20mbps incl television is bij mij vere na van 15mb.
Ik weet wel dat ik ongeveer 500KByte/sec mis aan snelheid (helft van verbinding) zodra mijn vrouw de televisie decoder aanzet op televisie kanalen en ongeveer 200KByte/sec als ze de radio kanalen gebruikt.
Maar dit gaat gewoon van mijn 1000KByte/sec af dus het is niet dat ze standaard iets van de 20mb afhalen voor de televisie.
Maarja voor tele2 is het makkelijk antwoord geven..u woont gewoon te ver van de centrale..en dit geeft u problemen.
Maar ik woon hemelsbreed 2.5km van de centrale als ik het via googlemaps bekijk.
En dan nog het rare is dat tiscali (nu telfort) wel hele lage pings heeft en met een 10mb pakket gewoon de zelfde snelheid haalt als ik doe (getest bij mijn buurman..die zelf nog 10meter verder woont ;))

Voor mij is het dan ook wel duidelijk dat ik na mijn contract overstap naar telfort..maar ik baal wel want tot die tijd zit ik wel vast aan een kut verbinding waar Tele2 gewoon niets aan doet!

Maar als ik het zo hier hoor zijn er maar weinig mensne die hier last van hebben, dus er zal bij mij wel iets verkeerd zitten. 8)7

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 06:19:
[...]

Tele2 20mbps incl television is bij mij vere na van 15mb.
Ik weet wel dat ik ongeveer 500KByte/sec mis aan snelheid (helft van verbinding) zodra mijn vrouw de televisie decoder aanzet op televisie kanalen en ongeveer 200KByte/sec als ze de radio kanalen gebruikt.
Maar dit gaat gewoon van mijn 1000KByte/sec af dus het is niet dat ze standaard iets van de 20mb afhalen voor de televisie.
Maarja voor tele2 is het makkelijk antwoord geven..u woont gewoon te ver van de centrale..en dit geeft u problemen.
Maar ik woon hemelsbreed 2.5km van de centrale als ik het via googlemaps bekijk.
En dan nog het rare is dat tiscali (nu telfort) wel hele lage pings heeft en met een 10mb pakket gewoon de zelfde snelheid haalt als ik doe (getest bij mijn buurman..die zelf nog 10meter verder woont ;))

Voor mij is het dan ook wel duidelijk dat ik na mijn contract overstap naar telfort..maar ik baal wel want tot die tijd zit ik wel vast aan een kut verbinding waar Tele2 gewoon niets aan doet!

Maar als ik het zo hier hoor zijn er maar weinig mensne die hier last van hebben, dus er zal bij mij wel iets verkeerd zitten. 8)7
En het leuke is dan dat je waarschijnlijk weer *exact* tegen hetzelfde probleem aan gaat lopen... Als dit inderdaad veroorzaakt word door brakke bekabeling naar je woning toe zul je bij tiscali tegen exact hetzelfde aanlopen ;)

blub

Verwijderd

Wat je voor de zekerheid ook nog kunt doen is de volgende test.
Is ook een soort van speedtest.
www2.versatel.nl/100mb.bin
Als de uitkomst boven de 600kb/s ligt dan is de snelheid goed.

En een decoder van tele2 gebruikt zelfs 6,5 mb, zelfs als hij niet aanstaat.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:51:

En een decoder van tele2 gebruikt zelfs 6,5 mb, zelfs als hij niet aanstaat.
Excuseer voor de correctie: Gebruik ligt bij 5 Mbit en alleen als hij aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Foamy schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 07:46:
[...]

En het leuke is dan dat je waarschijnlijk weer *exact* tegen hetzelfde probleem aan gaat lopen... Als dit inderdaad veroorzaakt word door brakke bekabeling naar je woning toe zul je bij tiscali tegen exact hetzelfde aanlopen ;)
Maar leg mij eens uit waarom de verbinding bij tiscali toen wel goed was in dit (zelfde) huis en toen ik over ging naar tele 2 ineens niet :? :? :?
Lijkt me dan niet echt aan de brakke bekabeling te liggen..want die is er dus niet echt lijkt mij..anders had het bij tiscali ook wel slecht geweest.
En tevens woon ik in een nieuwbouw wijk van zoetermeer..dus alles is hier met glasvezel zeggen ze zelf bij tele2.

Maar nogmaals om even duidelijk te maken..ik heb geen last van mijn snelheid..want daar kan ik mee leven..ik haal zonder tv aan te hebben staan ongeveer 1000KByte/sec.
Het is dan wel geen 20mb waarvoor ik eigenlijk ging..maargoed ik woon een aardig stukje van de centrale..dus dat neem ik voor goeds.
Maar het gaat mij om de problemen met het spelen online.
Je merkt gewoon dat het niet helemaal honderd procent loopt.
Op de pc bij COD4 heb ik meestal een ping van + 100..en op sommige servers gewoon erge leg.
Alleen op de goede nerderlandse servers haal ik minder.
En bij COD4 op de xbox360 heb ik bijna nooit een volledige groene verbinding (bij de scores te zien).
Dat vindt ik gewoon heel opvallend!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 20:30 ]

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
Heb je mischien een router dan moet je proberen de router plug en play te maken ik had dit probleem eerst ook en toen kwam ik erachter dat als ik de router op plug en play zette ik nergens meer last van had.

Verwijderd

Topicstarter
jortjuh schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:32:
Heb je mischien een router dan moet je proberen de router plug en play te maken ik had dit probleem eerst ook en toen kwam ik erachter dat als ik de router op plug en play zette ik nergens meer last van had.
Hoe zet ik de router plug and play?
Zover ik kan zien is hier geen instelling voor.
Is dat een hidden option?
Pagina: 1