acer notebook ide controller kapot?

Pagina: 1
Acties:

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 21:42
Probleem?
Ik heb hier een acer 1692WLMI notebook die 3 jaar oud is. De laptop geeft sinds een aantal maanden problemen met het opstarten en tijdens het gebruik van windows.
Tijdens het booten krijg ik de volgende willekeurige meldingen:
  • Operating system not found
  • Disk boot failure
Hoe heb ik dit op proberen te lossen?
Software
Windows XP opnieuw geinstalleerd, drivers opnieuw geinstalleerd & bios update gedaan naar versie 3A45 (04/21/06).
Hardware
Toen kreeg ik het vermoeden dat het probleem niet alleen softwarematig was. Ik besloot maar eens wat tests uit te voeren:
- Memtest86: geen fouten
- HDDtune gaf wat fouten

Dus de hdd moest vervangen worden hij was immers al 3 jaar oud. Dus, een nieuwe besteld, ingebouwd en Windows XP geïnstalleerd. Alles werkte, en ook programma's als HDDTune gaven geen problemen aan, maar hij bleef traag. En de volgende dag kwam dezelfde errors weer te voorschijn, terwijl het een nieuwe harddisk betreft.

Ik heb de notebook al 2 maal volledig gedemonteerd en kan geen schade zien aan de controller of de IDE connector.

Nu heb ik een aantal vragen:
  • Kan ik dit nog testen met andere tools?
  • Mijn bios ondersteund geen usb boot, is dit echt niet mogelijk nu? (via cd die usb laad).
  • HDD via PCMCIA is dat mogelijk?
  • Valt er echt niets te repareren? de rest vd notebook is prima.
Ik heb al geïnformeerd bij Acer, en ik weet dat de onderzoekskosten € 40,- zijn. Alleen de kosten van het vervangen van het moederboard weet ik pas wanneer ik de notebook opstuur en men klaar is met het onderzoek, heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand de kosten van deze reparatie?

Meer info nodig? ik post het graag

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 11:53
Ik heb ooit een mobo laten vervangen van een Acer Travelmate 8000 was het geloof ik, dat liep tegen de 400 euro aan. Niet iets waar je je op vast moet pinnen. Maar Acer kan toch gewoon wel vertellen wat het kost om een bordje te vervangen. Maar ook daar is mijn ervaring mee dat ze moeilijk doen.

Ooit eens een laptop opgestuurd met een defect toetsenbord, eenmaal laptop aangekomen bleek het scherm tijdens transport kapot te zijn gegaan. Ga dat maar eens hard maken. 6 maanden heeft het geduurd eer de laptop terug was. Gerepareerd en wel. Maar wel vele malen kastje naar de muur gestuurd tussen Acer en UPS. Dus voor mij geen Acer meer.

discogs

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 21:42
Opsturen is dus geen optie, ik ben niet bereid om er net zoveel geld aan uit te geven als aan een nieuwe notebook. Het laten repareren door een andere partij dan Acer zou eventueel nog kunnen.