Waar afdraaien remschijven aan de auto ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waar in limburg (liefst zuiden) kan men remschijven afdraaien aan de auto ?

Iemand een tip voor me ?
Ben de halve gouden gids onder garages al aan t afbellen maar niemand weet waar men dit kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Waarom wil je laten afdraaien? Bij een beetje autoonderdelen groothandel kan je zo nieuwe schijfjes halen, en tenzij je hele speciale schijven hebt, is dat vrijwel even duur als laten afdraaien, alleen weet je dan zeker dat je schijven weer helemaal top zijn.

Vergeet trouwens niet om ook je blokken te vervangen, anders heeft het afdraaien/vervangen sowieso weinig zin.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 14:33
Snap het ook niet goed.

Hoeveel km heb je gedaan met je schijven, kan zijn dat ze nog vrij nieuw zijn en al kromgetrokken.
Ik zou ze ook gewoon vervangen door nieuwe, lijkt me veel veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

Inderdaad gewoon nieuwe erop zetten (inclusief de blokken natuurlijk). En dan je wielen kruislings en stapsgewijs op moment aandraaien. Dan niet meer continu met je voet op de rem staan als je net hard hebt gereden en dus hard geremd of als je veel geremd hebt. Als je schijfremmen achter hebt niet op de handrem zetten maar in de versnelling als je parkeert nadat je flink/veel geremd hebt. Dan is het als het goed is meteen de laatste keer dat je kromme schijven hebt.

Als je ze toch persé wilt laten afdraaien op de auto dan kan dat bij mengelers in Sittard. Ik kan je echter vertellen dat dat duurder is dan zelf een setje schijven halen (en trouwens sowieso eigenlijk niet goed) bij bijvoorbeeld dirix en die erop zetten. Als je dat niet kan dan mag je ook bij mij langskomen. Als je zelf de schijven en blokken haalt zet ik ze voor een tientje erop.

[ Voor 29% gewijzigd door MadMan op 07-08-2008 14:45 ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
Een setje remschijven voor de Alfa 166 kosten rond de 120 eu.
Zijn dan orginele Alfa (brembo) schijven. Je vind op MP en ebay wel goedkopere maar die zijn merkloos en hoor verhalen dat die nog sneller krom trekken.

Voor mijn gevoel zou het afdraaien van schijven een euro of 50 moeten kosten.
Of is dit toch duurder ?

Het monteren van nieuwe schijven voor is bij de 166 niet zo moeilijk dat lukt me zelf nog wel.
De schijven achter is wat lastiger vanwege de remklauw door de handremvoorziening.
Dient de remzuiger te draaien en terug te duwen in een beweging. Officieel heb je er speciaal gereedschap voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

Afdraaien kost inderdaad rond de 50 euro. Per schijf. En als je ze afdraait dan worden ze dus een stuk dunner, en diengevolge worden ze nog sneller krom....

Gewoon een set nieuwe schijven+blokken en dan opletten op de puntjes die ik mijn vorige post noemde. Kromme schijven is in 95% van de gevallen user error.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
hmm dan valt de prijs van t afdraaien in t niet bij nieuwe schijven.
Voor die paar euro meer is het beter om gelijk nieuwe schijven te plaatsen.

In ieder geval bedankt voor de info :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20

4x2

lộn xộn quá

bgrr schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:13:
Officieel heb je er speciaal gereedschap voor.
Lijmtang en waterpomptang combineren en je komt ws een heel eind :p
Het is wel onhandig, dat wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De enige situatie waarin ik me kan voorstellen dat afdraaien mogelijk is, is als het oppervlak erg is aangetast door roest... Bij kromtrekken is de interne metaal structuur al veranderd en zijn de schijven zo weer krom...
Daarnaast maakt afdraaien de schijven behoorlijk dunner, met een verlaagde warmte afvoer tot gevolg. Alleen als je hele zware remmen hebt (zoals bij een bestelbus die tot 3,5ton beladen mag worden) kan afdraaien nuttig zijn. Die remmen zijn sowieso erg duur (door hun afmetingen) en bieden vaak nog wel ruimte om af te draaien.
Bij een gewone personenauto zou ik het niet doen en ze gewoon vervangen voor nieuwe schijven.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1