goedkope, Full-HD, 100Hz kleurechte LCD-TV [Samsung 37a656]

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:25
Al enige tijd op zoek naar een prijstechnisch interessant model.
minimaal Full-HD, en 100Hz. Zo kleurecht mogelijk, aangezien ik er foto's op wil bewerken, maar het kalibratie apparatuur, dus dat scheelt.
Grootte maakt me niet uit, liever niet groter dan 42", al wordt gezegd dat bij kleiner dan 42" Full-HD niet de moeite is. Toch Full-HD, vanwege het gebruik icm pc.
Prijs moet rond de €1000 zitten. En daarom was, denk ik, de Samsung 37a656 een geschikte kandidaat. Enige nadeel zijn de niet sterke zwartwaardes, volgens de platte tv-special van tweakers.

Ik denk dat ik niet de enige ben die dat zoekt (behalve de "kleine" grootte van het scherm), dus als er mensen zijn die iets soortgelijks zoeken, hoor ik graag wat zij weten...

vrede in rust

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:04

M2M

medicijnman

foto's bewerken op een 42" full HD tv?

volgens mij kun je daar beter een normaal computerscherm voor gebruiken. 42" is nogal groot, dus moet je redelijk ver er van af zitten wil je iets kunnen bewerken.

-_-

• Nas T
M2M schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:37:
foto's bewerken op een 42" full HD tv?

volgens mij kun je daar beter een normaal computerscherm voor gebruiken. 42" is nogal groot, dus moet je redelijk ver er van af zitten wil je iets kunnen bewerken.
Ik heb het wel over 37", dat scheelt toch 12,7cm ;). Ik heb op dit moment een 55 cm tv en een 19" CRT. Die CRT is natuurlijk prima om foto's te bewerken, vandaar dat ik die ook nog bewaar, 2ehand levert het niks op, en een extra monitor komt altijd wel ooit van pas. Ik wil op mijn bureau 2 kasten vervangen door 1 "slanker" iets, met een groter scherm. Tv kijken en achter de pc gebeurt zelden, dus het lijkt me een prima plan.

vrede in rust

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Persoonlijk zou ik dan eerder kijken voor een Dell 3008WFP. Kost iets meer dan 1000 euro. (Ik geloof 1299 euro op z'n goedkoopst.) Maar dan heb je wel een IPS paneel, en deze zijn gewoon het beste geschikt voor fotobewerking. :)

Ik denk dat je 37" nogal aan het onderschatten bent, dat wil je echt niet op je bureau hebben! Daarnaast gebruikt een TV allerlei beeldverbeterende technieken die je absoluut niet wilt hebben als je foto's aan het bewerken bent.

Tesla Model Y RWD (2024)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:00
Ik zou de foto's ook zeker gaan bewerken op een gewoon pc scherm. Waarom wil je dit uberhaubt op zo'n scherm doen? Een televisie kan misschien, maar lijkt me al veelste groot. Daarnaast vindt ik Samsung nu niet de type schermen maken die kleurecht zijn, zelfs verre van

Specs!

Verwijderd

een 37 inch op je bureau? dan moet je er toch minimaal 2a3 meter vanaf gaan zitten

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 22:54
Ik heb 'm gister zien staan (Samsung 37a656) voor 699 euro. Maar dat was een aanbieding die 1 dag van toepassing was. Beter opletten, want ik had de link uit een tread hier op Tweakers...

Ik heb 'm niet genomen omdat het geluid erg slecht zou zijn en Full HD op standaard tv signaal ruk zou worden.

[ Voor 23% gewijzigd door pascaldv op 06-08-2008 11:28 ]

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
pascaldv schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:27:
Ik heb 'm gister zien staan (Samsung 37a656) voor 699 euro. Maar dat was een aanbieding die 1 dag van toepassing was. Beter opletten, want ik had de link uit een tread hier op Tweakers...

Ik heb 'm niet genomen omdat het geluid erg slecht zou zijn en Full HD op standaard tv signaal ruk zou worden.
Je bedoelt die van 1dayfly? Dat was 32", geen 37" ;)

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 22:54
ohja, foutje, kan gebeuren.

maar dan alsnog, dat had beter geweest als je het tv ook echt als computerscherm wilt gebruiken. Al is de resolutie dan nog steeds niet vergelijkbaar met een Dell die hierboven genoemd werd maar nog steeds beter dan dezelfde resolutie op 37"

Verwijderd

GoldenBatt schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:24:
Ik zou de foto's ook zeker gaan bewerken op een gewoon pc scherm. Waarom wil je dit uberhaubt op zo'n scherm doen? Een televisie kan misschien, maar lijkt me al veelste groot. Daarnaast vindt ik Samsung nu niet de type schermen maken die kleurecht zijn, zelfs verre van
Onzin, bekijk de HDTVreview.co.uk review van dit model maar eens; met calibratie zijn de kleuren bijzonder accuraat te krijgen. Een stuk accurater dan de gemiddelde monitor zelfs, daar kun je vaak weinig aan kalibreren.

Zelf zou ik ook oppassen met een 37" als permanente monitor. Dan kun je toch beter voor de 32"-variant van dit scherm gaan (weliswaar geen 100Hz, maar dat heb je ook niet nodig voor foto's bewerken. Tevens zal een 100Hz TV hooguit een 60Hz signaal accepteren, om eventuele misverstanden uit de weg te helpen ;)).

Overigens zou ik je over de zwartwaarden ook geen zorgen maken; die zijn voor een LCD zeer goed (wederom verwijs ik je naar bovenstaande review, welke een stuk professioneler en vollediger is dan die van Tweakers).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 18:05 ]

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:28

greatgonzo

schit-te-rend!

als ik deze tabel erbij pak, is de minimale afstand die je op 37" moet zitten 1.5 meter... Lijkt me niet optimaal om daarmee op een bureau te gaan werken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
size   Min    max viewing distance
26  1.0     2.0
30  1.2     2.3
34  1.3     2.6
42  1.6     3.2
47  1.8     3.6
50  1.8     3.8
55  2.1     3.9
60  2.3     4.6
65  2.5     4.9

[ Voor 6% gewijzigd door greatgonzo op 06-08-2008 18:30 ]

• Nas T
samengevat: de tv is te groot, en qua kleurechtheid hoor ik verschillende dingen.
De €699 kostende 32a656 is kleiner en geen 100Hz.
Ik hou mijn monitor achter de hand, mijn bureau is waarschijnlijk niet groot genoeg voor een 19" CRT en een 37" LCD-tv. Het scherm van de 37a656 is meen ik een IPS-paneel. De reviews zijn positief over de kleurechtheid, dus ik vermoed dat dat het probleem niet is. Foto's bewerken doe ik icm een spyder 3 elite, welke de kleuren kalibreert en het output-signaal van mijn pc daarop aanpast.
Een Dell heeft waarschijnlijk geen ingangen zoals VHS en 4 x HDMI. of de tv nou ipv 100Hz 60Hz accepteert, zal mij een saucijs wezen, het effect is (volgens tweakers-review) naar wens.

Alleen nu nog: de kijkafstand. Ik hoor vaker dat je ver van een tv af moet zitten, ik heb er geen flauw benul van, maar moet je met die tabel geen rekening houden met full-hd?

Wel aan het twijfelen gebracht, nog niet overtuigd. Zijn er meer interessante modellen dat iemand weet?

vrede in rust

Pagina: 1