Hulp met beveiliging WLAN

Pagina: 1
Acties:

• Thyrius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11-2025
Het opstellen van een (thuis)netwerk met beveiliging zoals WEP ofzo is niet het probleem... wat wel een probleem is, is dat alles wat via WLAN met de router (Sweex LW 050) is verbonden opeens geen verbinding kan maken met internet.

Mijn eigen pc die via een UTP-kabel met de router is verbonden heeft geen problemen met de internet verbinding te maken, alleen de laptop die wireless verbinding met de router maakt kan maar niet op internet komen. Op beide systemen zijn de instellingen gelijk (IP adressen dan niet), beide draaien op Win XP SP2. Ik heb alles gedaan zoals het in de manual staat, maar ik krijg het WLAN maar niet met internet verbonden.

Enige (professionele) hulp is welkom :D

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om te beginnen kun je dan beter specifieke informatie geven, namelijk:
- merk en type router/modem
- de exacte instellingen
- computers: welke WLAN, welke instellingen, wel of geen IP adres, DHPC, firewall etc
Nu vertel je bijna niets. Wat heb je geprobeerd, wat zijn de foutmeldingen, enzovoort. Ga ook eens in de FAQ kijken en in de manual, en waar heb je naar gezocht op het forum? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Thyrius
Het is een Sweex LW050
Op het moment staat het beestje op standaard instellingen:
- dynamisch IP
- DHCP Server enabled
- Firewall off
- Ip Adress filter off
- MAC filter off

Wat foutmeldingen betrefd... er komt geen foutmelding... alleen met verbinding met het WLAN gebeurd gewoon niks terwijl de WEP key correct is. Uit de manuel word ik niks wijzer :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Thyrius op 06-08-2008 00:27 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Krijgen je PCs wel een IP-adres? Begin eens met onbeveiligde verbinding, en pas als dat werkt beveiliging erop zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Thyrius
Uhm, dit is nogal bizar :S Het schijnt nu te werken...

Onbeveiligde verbinding ging probleemloos. Maar werkt nu ook perfect met WPA :+

Toch nog bedankt voor de hulp :)

[ Voor 12% gewijzigd door Thyrius op 06-08-2008 00:49 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thyrius schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:49:
Uhm, dit is nogal bizar :S Het schijnt nu te werken...

Onbeveiligde verbinding ging probleemloos. Maar werkt nu ook perfect met WPA :+

Toch nog bedankt voor de hulp :)
Waarschijnlijk heb je dan de WEP-sleutel niet goed ingevoerd. WPA is toch beter beveiligd dan WEP, dus twee vliegen in een klap ;)

• Thyrius
lol idd :)
Pagina: 1