Toon posts:

Hoe vista te configuren voor wide gamut scherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een wide gamut tft scherm gekocht. Wat effect heeft dat totaal niks klopt van de kleuren weergave.

Wat blijkt een wide gamut scherm moet anders worden aangestuurd dan een tradionele scherm. Vandaar dat ik netjes in vista de juiste kleuren profiel heb opgegeven gereboot en vervolgens klopt er nog steeds niks van kleuren weergave.

Vervolgens ben ik al paar uur wezen zoek op internet waar ik vervolgens vindt hoe geweldig nieuwe kleuren beheer is van vista en dat dankzij nieuwe technologie geen beperkingen meer zijn in de gamuts. Maar hoe je nou voor elkaar krijg hoe je vista moet instellen voor een wide gamut scherm hoor maar. Het is nergens te vinden hoe het moet :'(

De enige manier die ik heb kunnen vinden is hoe mogelijk is bij xp. http://forums.dpreview.co...rum=1004&message=24998798
Maar jammer genoeg krijg ik dat maar niet voorelkaar in vista doordat ik maar geen toegang kan krijgen tot het sRGB Color Space Profile.icm bestand.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

misschien dat je met een ander progje (bijvoorbeeld zo'n geval van adobe (kom even niet op de naam)) kunt gebruiken om je scherm te kalibreren?

-_-

• sh1nigami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 21:01
M2M schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:53:
misschien dat je met een ander progje (bijvoorbeeld zo'n geval van adobe (kom even niet op de naam)) kunt gebruiken om je scherm te kalibreren?
adobe gamma?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat was ik ook net van plan om te gaan proberen. Ik ga aan slag met Spyder2. Adobe gamma kreeg ik jammer genoeg niet voor elkaar.
Het is mij btw nog wel gelukt omvia boot cdmrom het bestand sRGB Color Space Profile.icm te vervangen door eentje die ingestels staat op wide gamut maar het had jammer genoeg geen effect,

Verwijderd

Topicstarter
Via Spyder2 werkt ook niet :( . Iemand nog ideeën ?