[X540]"Golvende muziek"

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:22
Ik heb sinds vandaag een logitech X540 setje op de kop kunnen tikken via Ibood (al langer geleden besteld) voor 50 euro.

Nu, hier thuis aangesloten, het gaat wel en ik krijg er geluid uit (veel te stil nog weliswaar naar mijn goesting, maar kom) maar als ik nu een MP3'tje opzet, dan krijg ik continu zo een "waah waah" effect..

Wat bedoel ik daarmee? De muziek wordt soms zo precies tegengehouden door de boxen (of noem het terug gezogen worden).

Ik gebruik de "onboard" kaart van mijn asus P5N32 sli premium wifi ap editon met de nieuwste drivers en soundmaxtooltje daar in de tray.

Ik heb al heel wat gegoocheld met de instellingen, maar niets helpt...

edit: de matrix knop op de set doet ook niet veel af...

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 05-08-2008 22:46 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wat had je hiervoor staan en functioneerde dat wel gewoon?

Life is not about specs, it is about joy!

• HyperBart
eigenlijk niets speciaal voor zover ik weet, ik heb wel de soundmax utility geinstalled, daarvoor had ik alleen de pure drivers, dus zonder tool... (niet dat ik weet dat ik dan geen problemen had, ga die nu even deînstallen...)

[ Voor 21% gewijzigd door HyperBart op 05-08-2008 23:52 ]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Hang eens een MP3 spelert aan het speaker setje, of een andere audio bron. Klinkt het dan nog wah wah, dat ligt het aan je speakers. Zo kom je al stukje verder.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:45

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Heb je de plus en min pool van een van de speakers verkeerdom zitten? Dat geeft ook geinige fase-effecten.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• HyperBart
Ik heb nu even de hele handel gedeïnstalleerd, nu LIJKT het wel ok, ik denk dat het ergens aan de audiomax tool lag... Want ik heb nu gewoon windows in de driver map laten zoeken, zonder dat ik dus de setup van het hele driverpakketje draaide...

Met stereo geluid van een MP3 had ik eigenlijk wel gedacht dat de set dan automatisch alle muziek naar alle boxen links en rechts ging sturen, ipv: alleen links voor en rechts voor, en vanachter links en rechts zo een "bijstandsmuziek" waarbij je eigenlijk het gezang niet meer zou kunnen horen
Hillie schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:02:
Heb je de plus en min pool van een van de speakers verkeerdom zitten? Dat geeft ook geinige fase-effecten.
?
Het zijn gewone tulp stekkertjes ;)

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 06-08-2008 17:45 ]

• HyperBart
Nog even terug hier;

Nu lijkt me wel alles goed te werken, maar nu zit ik met het probleem dat als ik wat afspeel, dat het geluid af en toe wat kraakt, bij een officieel trailerke zoals van dolby surround, lijkt me alles goed te draaien en geen gekraak.

Ik speel een geripte cd van Coldplay - viva la vida, VBR 320-320 kbps, geript met winamp af, en ik krijg nu gekraak ?

Normaal of niet ?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

In Winamp toevallig een Equalizer flink open staan?

Life is not about specs, it is about joy!

• HyperBart
bartvl schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:03:
In Winamp toevallig een Equalizer flink open staan?
_/-\o_

voorlopig niets hoorbaars gekraak !
edit: af en toe toch nog een krakje.. ?

Ik heb dus het gevoel dat bij hoge klanken (of net de lage :? ) er gekraak optreed...

Het is niet uit de controle eenheid / subwoofer, het is echt uit de sattelietjes, vooral links en rechts..., maar center doet goed mee met het gekraak tesamen met links en rechts voor.

maar het is echt om gek van te worden, ik zet uit pure irritatie mijn muziek gewoon AF, omdat ik de boxen niet goed werkend vind...

Tja, en nu heb ik hier een liedje, (adam's song van blink 182), en ik kan zeggen dat het vanaf minuut 1 en 12 seconden heel fel gekraak voorkomt ...). Maar ik mag vrees ik het liedje niet delen...

Is er een gratis soundfiletje, waarmee ik referentietesten kan uitvoeren zodat jullie wat meer kunnen te weten komen ?

[ Voor 73% gewijzigd door HyperBart op 08-08-2008 20:32 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

gebeurt er iets speciaals in dat nummer vanaf 1:12? wordt het minder als je het zachter zet?

edit:
misschien dat er iets opgeblazen is, heb je een hoofdtelefoon/andere set liggen in de buurt? sluit die eens aan en kijk of die het ook heeft.
hebben die het ook, dan kun je nog proberen via de equalizer alles zachter te zetten om digitale oversturing te voorkomen.

[ Voor 61% gewijzigd door mr.paaJ op 09-08-2008 12:48 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

is je geluids kaart niet gewoon naar de kl*te ?

ik heb de zelfde set en heb nergens last van heb een 5.1 onboard soundcard

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

mijn ouders hebben A7V8X-X moederbord met onboard sound, en daar kun je, als je het volume goed openzet, horen hoe hard de processor aan het werken is. :D
Mijn ervaring is dat de kwaliteit van onboard best slecht kan zijn.

Als je met Foobar een mp3 afspeelt kun je volgens mij errorlog aanzetten. Weet je ook meteen of het niet aan de mp3 ligt.
Pagina: 1