[Amarok + Kubuntu 8.04] Collectie weg na herstart

Pagina: 1
Acties:

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:29
Na drie keer diep ademhalen ben ik sinds een aantal dagen in het diepe gesprongen met Kubuntu (ik ben van jongsaf geïndoctrineerd door ome Bill).

En ik moet zeggen. Het diepe is een stuk aangenamer dan ik me vooraf voorgesteld had!

Ik zit alleen met een probleem met mijn muziekcollectie in Amarok (even terzijde: wat een verademing ten opzichte van Winamp/ WMP) en dat is het volgende:

Na een herstart van het systeem is mijn volledige collectie weg! En deze moet dus elke keer volledig opnieuw opgebouwd worden.

De muziekcollectie staat overigens op een WD Passport van 250Gb, die fat32 geformateerd is. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem tackle? Bij voorbaat heel hartelijk dank!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Waarschijnlijk is die schijf niet automatisch gemount, waardoor je Amarok je muziekjes niet kan vinden. Als je je schijf mount (waarschijnlijk kan dat gewoon al door erop te klikken in Places) en je daarna Amarok opstart zal het wel goed gaan.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Zelfs op mijn nfs mounts doet amarok dat bij mij, omdat ie opeens nieuwe files ziet en dan gaat hij scannen. Mijn collectie wordt wel weer opgebouwd en dan zie ik ook ratings, dus lijkt gewoon nog in tact te zijn.

edit: Je zou bij Settings->configure en dan Collection kunnen proberen "Watch for folder changes" proberen uit te vinken. Dat is denk de oorzaak van het probleem. Mij stoort het niet echt, dus geen zin om te proberen :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 17:15 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 09:24

r0b

Vicarious schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:58:
Waarschijnlijk is die schijf niet automatisch gemount, waardoor je Amarok je muziekjes niet kan vinden. Als je je schijf mount (waarschijnlijk kan dat gewoon al door erop te klikken in Places) en je daarna Amarok opstart zal het wel goed gaan.
Dit kan ik bevestigen; ditzelfde heb ik momenteel met mijn NTFS-partities van Windows waar mijn muziek nog staat.

offtopic:
Vreemd genoeg. Ik meen mij te herinneren dat vroeger - direct na installatie - bestaande NTFS-partities wel automatisch gemount werden, nu schijnt dat niet meer te gebeuren?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Sterker nog, mijn Ext3 tweede harde schijf wordt niet eens automagisch meer gemount. Hij herkent hem wel enzo, maar pas als ik er een keer op geklikt heb wordt ie gemount? :S

Vicariously I live while the whole world dies

• Actual
Hmm... de oplossing van hierboven werkt vooreerst wel:

Opstarten
Externe HD mounten in Dolphin
Even een map op de schijf openen (misschien overbodig, maar voor de zekerheid :))
En dan pas Amarok opstarten

Ik ben iig blij dat ik niet de enige ben. Heel erg bedankt voor jullie hulp! Ik ga weer verder klooien met Kubuntu. Moet nog het e.e.a. bijleren :)

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Waarom zet je hem er niet gewoon bij in je /etc/fstab zodat die wel on boot gemount word? Veel makkelijker :\

Verwijderd

Actual schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:39:
Hmm... de oplossing van hierboven werkt vooreerst wel:

Opstarten
Externe HD mounten in Dolphin
Even een map op de schijf openen (misschien overbodig, maar voor de zekerheid :))
En dan pas Amarok opstarten

Ik ben iig blij dat ik niet de enige ben. Heel erg bedankt voor jullie hulp! Ik ga weer verder klooien met Kubuntu. Moet nog het e.e.a. bijleren :)
Waarom heb je niet ook mijn suggestie geprobeerd? :)

• Actual
@ mserver: Ik heb het idee dat ik dan nogsteeds moet mounten voordat ik kan afspelen. Maar misschien is dat mijn kronkel, en is dat niet het geval
@ BarthezZ: Die ga is proberen. Eens zien of ik het voor elkaar krijg :)

Nogmaals dank voor de suggesties!

Hmm...

fstab is een pittige:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# /etc/fstab: static file system information.
#
# <file system> <mount point>   <type>  <options>       <dump>  <pass>
proc            /proc           proc    defaults        0       0
# /dev/sda5
UUID=002fd998-3be4-431b-8ba4-7509e00e02cd /               ext3    relatime,errors=remount-ro 0       1
# /dev/sda6
UUID=c63fde1e-ac19-42eb-bd30-370bcda059c1 none            swap    sw              0       0
/dev/scd0       /media/cdrom0   udf,iso9660 user,noauto,exec,utf8 0       0

Mijn poging om mijn WD Passport aan te sluiten liep hieronder vast :
#/dev/sdb1 /media/WD\040Passport vfat user,auto,exec 0 0

Zoals je ziet heb ik de sdb1 direct aangestuurd. Misschien is het verstandiger om de UUID te gebruiken?

[ Voor 60% gewijzigd door Actual op 09-08-2008 14:38 ]

Verwijderd

Mijn poging om mijn WD Passport aan te sluiten liep hieronder vast :
#/dev/sdb1 /media/WD\040Passport vfat user,auto,exec 0 0

Zoals je ziet heb ik de sdb1 direct aangestuurd. Misschien is het verstandiger om de UUID te gebruiken?
Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat je hebt staan:
/media/WD\040Passport Wat als je die WD\040... eens aan elkaar zet dus iets als:
/media/WD04Passport

Wat eventueel ook zou kunnen helpen is ipv als optie user, als optie uid=1000 nemen (die 1000 is normaal het user id van de eerst aangemaakte user, dus ipv 1000 vul gewoon je eigen user id in (is vindbaar bij userinfo in het system settings ding)) Wat mogelijk ook nog kan helpen: ipv exec als optie, optie rw nemen (read/write rechten) Een mogelijk totaal zou dan kunnen zijn:

/dev/sdb1 /media/WD040Passport vfat uid=1000,auto,rw 0 0
Pagina: 1