Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nero geeft aan niet genoeg ruimte op DVD.

Pagina: 1
Acties:

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb verscheinende images op mijn computer staan die gemaakt zijn voor een dual layer dvd. Deze mount ik met deamon tools en dan "DVD kopie" bij Nero. Wanneer ik deze dan probeer te branden geeft Nero de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~grise015/Branden.JPG

Dit terwijl de dvd gewoon een dual layer is en de image ook daarvoor gemaakt is.

Extra info:
DVD type: Memorex DVD+R DL 2,4x / 8.5gb 240min
DVD brander: Pioneer DVR 111D
Nero 7 Ultra Edition
Ik heb al vaker dual layers gebrandt. (nog niet vanuit een image)

Nu weet ik dat er ergens een functie in Nero zit dat je nog iets meer mb door kan branden op de DVD (dit is eigenlijk niet de goede weg lijkt me maar goed..). Kan dit ook bij de functie in Nero "DVD kopieren"?

Zo ja zou je snel de brander kapot maken wanneer ik deze functie zou gebruiken?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De functie die jij bedoelt heet volgens mij 'overburn'.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk dat het probleem hem in Daemontools zit - die heb je bij mijn weten namelijk helemaal niet nodig :)
Probeer eens gewoon de optie "Burn Image" (of hoe die dan ook moge heten in de NL versie :P ) en dan het image (het ISO- of NRG bestand zelf dus) te selecteren. Dat zou normaal gesproken goed moeten gaan :)
ZIt als ik me goed herinner in het menu onder "bewerken" of "recorder", maar ik vermoed de 1e.

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 05-08-2008 22:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:45

_Apache_

For life.

De brander overleeft het wel, dat is geen probleem. Feit zit hem volgens mij in het feit dat hij nog op het laatste stukje van het medium door probeert te gaan met als risico dat de laatste bytes niet op het medium terecht komen en dit eventueel gemist word.

Ik zeg, gewoon overburn proberen en gaan. :)

Het is mijn jaren geleden ook gelukt om een groter verschil op een CD-R weggeschreven te krijgen, ook gelukt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@ de mensen die overburn roepen: bij CD's ging dat idd nog wel eens goed. Een DVD heeft veel meer data op een zelfde ruimte staan en is dus een stuk kwestbaarder in relatie tot zaken als overburn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DVD's zijn dan wel wat kwetsbaarder, maar 10MB overburnen op een DVD van bijna 8GB lijkt me geen kwaad kunnen, in percentage gezien stelt het geen drol voor. Is wat anders als dat je 20 MB op een cd-r van 700MB wilt overburnen :)

• Bulleteater
Bedankt voor alle reacties..

Ik heb de overburn functie geprobeerd. Wanneer ik deze aanvink bij Nero geeft hij aan dat ik tussen een waarde van 4400 en 4660 (o.i.d.) moet invoeren. Als ik nu ga branden geeft hij aan "wilt u overburnen?" Dan druk ik op "ok". Wanneer ik nu de dvd erin doe geeft hij dat het een gewone dvd is.

Ik heb ook geprobeerd rechtstreeks te branden vanaf de image maar dan kreeg ik dezelfde fout.

Ik denk zelf dat het dan misschien door de versie van Nero komt. Daarom ga ik nu even de nieuwste halen..

Ik houdt jullie op de hoogte..

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Als je de image toch eerst mount, kun je misschien een of ander overbodig (help-)bestandje verwijderen, voordat je gaat branden.

• Bulleteater
Inmiddels 2 verschillende schijfjes geprobeerd. (Dit heeft niet geholpen)
Nieuwste nero geprobeerd. (dit heeft niet geholpen)

Ik kan geen bestandjes weghalen van de schijf. Ik kan hem mounten met Deamon tools maar verder niets in veranderen dit omdat de computer deze niet kan lezen (playstation 3 wel)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jorngrisel schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:21:
Inmiddels 2 verschillende schijfjes geprobeerd. (Dit heeft niet geholpen)
Nieuwste nero geprobeerd. (dit heeft niet geholpen)

Ik kan geen bestandjes weghalen van de schijf. Ik kan hem mounten met Deamon tools maar verder niets in veranderen dit omdat de computer deze niet kan lezen (playstation 3 wel)
Probeer eens een ander brandprogramma. imgburn bijvoorbeeld

Verder zou je kunnen proberen om de image ( 'backup' ;) ) te maken met een programma zoals clonedvd/anydvd.

[ Voor 9% gewijzigd door Noork op 15-08-2008 01:47 ]

Verwijderd

Er is een optie om een korte lead out te schrijven, dit kan een mb of 10 schelen.

Klik op file <bestand>, Preferences <voorkeur>, Expert Features <Expert instelling> en zet een vinkje bij Enable generation of short-lead out.

Misschien is dit net genoeg.
Pagina: 1