Toon posts:

Hoop apparaten > Mooi 5.1 geluids systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een vraag waarvan ik nieteens weet hoe ik hem moet stellen,
dus ik leg maar een beetje uit wat ik graag zou willen.

Ik heb 2 computers (3x stereojack 5.1), een Wii (Component), en een Xbox 360 elite (HDMI),
en dat hele zooitje wil ik graag aangesloten krijgen op een redelijk betaalbare 5.1 dolby surround speakerset.

Momenteel is het een puinzooi van stereo omdat ik niet beter weet,
want alles gaat via de mijn hoofd computer.

Consoles: [Wii Component & X360 HDMI] > [TV Stereo Out] > [ Hoofdcomputer Microfoon]
HTPC: [Stereo Out] > [Hoofdcomputer Line-In]

Vanzelfsprekend geen 5.1 dus, behalve direct op mijn hoofdcomputer.
Kan iemand me vertellen hoe ik mijn 2 consoles en 2 computers op 1 goed 5.1systeem kan zetten?
In principe wil ik dus 2x 5.1 RCA, 1x Component en 1xHDMI omvormen naar een 5.1 output.
Mijn X360 schijnt zelfs optic audio te hebben met de dongle die ik erbij gekregen heb, als dat beter is?

Ik had gehoopt het te kunnen doen met een budget van hooguit 350 euro.

Laat maar horen. ;)

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
ga op zoek naar een reciever, wii is gewoon stereo en kan gewoon via je tv. xbxo360 kan je optisch aansluiten op je reciever.
Je pc's kan je zowel stereo als digitaal aansluiten op je reciever.
4 boxjes en een sub er bij.
Denk alleen dat 350,- dan een beetje weinig is.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, de Wii is een simpele composite audio, dat kan iedere budget reciever wel aan, maar...
Ik kan geen reciever vinden die 2x 5.1 input aankan, want ik heb 2 computers die bijde 5.1 voeren.
Ik kan 1 van de 2 computers wel omschakelen naar stereo composite omdat ik daar eigenlijk geen 5.1 op nodig heb (Ik kan alles op de HTPC spelen als et moet), maar ik zou het natuurlijk het fijnst vinden als ik het meeste uit alle apparaten kan halen. ;)

Mijn Xbox 360 heeft een adaptertje waar composite stereo uit komt en een digital optical poortje.

Afbeeldingslocatie: http://thiscrapis.mine.nu/X360adapter.jpg

Alleen begrijp ik niet helemaal hoe het nou zit met dat optical poortje, geeft die digitaal 5.1 audio door?
Of alleen een optische versie van de composite stereo?
En als ik de xbox hiermee op de reciever zet, dan heb ik ook geen HDMI compatible reciever nodig?

Ik heb nog een aantal 6 Watts RMS creative sataliet speakers, maar dat zal wel niet werken met zoiets als dit? Ze geven een redenlijk mooi geluid voor mijn idee, en ze kunnen hard genoeg om mijn oren pijn te doen. :p Mijn kamer is alles behalve groot, dus kwa watts zal er niet veel nodig zijn? Ze zijn orgineel van een Creative 5100 surround setje. ;) Kan ik daar wat mee als ik een losse sub bijkoop ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 22:54 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
De logitech Z-5500 heeft een coax, optische en 3x3.5mm ingang. Lijkt me goed genoeg met evt wat verloopstekkertjes?

[ Voor 5% gewijzigd door WeeJeWel op 05-08-2008 22:54 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Topicstarter
Toegegeven, de Z5500 is een prachtig setje, maar connectief gezien haalt ie et toch niet?
Hij heeft een 5.1 aansluiting voor de HTPC, de X360 kan er bij op de optical aansluiting,
maar wat doe ik dan met de Wii en mijn andere PC?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 23:44 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
De Wii is toch gewoon een stereo jack? Die prik je er ook zo in. Je pc net zo goed, evt. met een splitter. De Z5500 heeft een 3.5 plug aan de zijkant, waar je dus een splitter in kan stoppen voor je Wii + PC

Ik kon geen foto vinden, dus zelf maar even eentje gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/1e41ld.jpg

Zie de onderste :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Topicstarter
Mwah dat vind ik ook maar n beetje goedkoop, zit je met zon lelijke dot stekkers aan de zijkant.

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit wat zijn? Linkje

Ik kan mijn oude subwoofer niet gebruiken (het is zon alles in 1 kreng),
en mijn sataliet speakers zijn 5 jaar oud en intensief gebruikt,
dus alles nieuw is mischien niet zo dom?

Ik vraag me alleen af of ik hier echt alles mee aan kan sluiten.
Van die component zooi snap ik namenlijk niks.
Moet mijn wii dan in de reciever en dan naar de TV ofzo?

Ik moet ook nog even uitzoeken wat mijn Xbox 360 zal doen als ik de audio optisch aftap en video door de HDMI kabel prop. Zou de HDMI audio dan gewoon uit gaan?

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:26
Ik denk dat zoiets zeer geschikt is voor wat je zoekt. Je kan hier eventueel ook een computer 5.1 analoog doorsturen en dan wel je 5.1 behouden dat is handig voor gamen zonder een DDlive geluidskaart oid. Verder zie ik 3 digitale ingangen (1coax en 2opticals) Met deze combinatie kun je alleen je XBOX niet HDMI aansluiten, maar dit doet toch niets onder voor coax of optical,toch??

Edit:

Je moet alle kabels naar je receiver (,woord zegt het eigenlijks al,) laten lopen en daarna via de componnent video naar je scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door Bumpy_NL op 10-08-2008 20:23 ]

Pagina: 1