Beste Tweakers,
Ik zit met een vraag waarvan ik nieteens weet hoe ik hem moet stellen,
dus ik leg maar een beetje uit wat ik graag zou willen.
Ik heb 2 computers (3x stereojack 5.1), een Wii (Component), en een Xbox 360 elite (HDMI),
en dat hele zooitje wil ik graag aangesloten krijgen op een redelijk betaalbare 5.1 dolby surround speakerset.
Momenteel is het een puinzooi van stereo omdat ik niet beter weet,
want alles gaat via de mijn hoofd computer.
Consoles: [Wii Component & X360 HDMI] > [TV Stereo Out] > [ Hoofdcomputer Microfoon]
HTPC: [Stereo Out] > [Hoofdcomputer Line-In]
Vanzelfsprekend geen 5.1 dus, behalve direct op mijn hoofdcomputer.
Kan iemand me vertellen hoe ik mijn 2 consoles en 2 computers op 1 goed 5.1systeem kan zetten?
In principe wil ik dus 2x 5.1 RCA, 1x Component en 1xHDMI omvormen naar een 5.1 output.
Mijn X360 schijnt zelfs optic audio te hebben met de dongle die ik erbij gekregen heb, als dat beter is?
Ik had gehoopt het te kunnen doen met een budget van hooguit 350 euro.
Laat maar horen.
Ik zit met een vraag waarvan ik nieteens weet hoe ik hem moet stellen,
dus ik leg maar een beetje uit wat ik graag zou willen.
Ik heb 2 computers (3x stereojack 5.1), een Wii (Component), en een Xbox 360 elite (HDMI),
en dat hele zooitje wil ik graag aangesloten krijgen op een redelijk betaalbare 5.1 dolby surround speakerset.
Momenteel is het een puinzooi van stereo omdat ik niet beter weet,
want alles gaat via de mijn hoofd computer.
Consoles: [Wii Component & X360 HDMI] > [TV Stereo Out] > [ Hoofdcomputer Microfoon]
HTPC: [Stereo Out] > [Hoofdcomputer Line-In]
Vanzelfsprekend geen 5.1 dus, behalve direct op mijn hoofdcomputer.
Kan iemand me vertellen hoe ik mijn 2 consoles en 2 computers op 1 goed 5.1systeem kan zetten?
In principe wil ik dus 2x 5.1 RCA, 1x Component en 1xHDMI omvormen naar een 5.1 output.
Mijn X360 schijnt zelfs optic audio te hebben met de dongle die ik erbij gekregen heb, als dat beter is?
Ik had gehoopt het te kunnen doen met een budget van hooguit 350 euro.
Laat maar horen.