Toon posts:

[OSX] printen via netwerk printer lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste macbook pro gebruikers. Ik heb een probleem dat ik niet zelf kan oplossen.

Het lukt mij niet om te printen via een netwerk printer. Ikzelf ben draadloos geconnect en heb de printer opgegeven doormiddel van een server ip adress van de printer. LPD

Als ik iets wil printen dan lijkt het wel contact te hebben met de printer, maar hij gaat uiteindelijk niet printen. Mijn mbp geeft ook aan dat de printer gereed is. Hij verwijdert ook de opdracht uit de print lijst.

Leopard
2.4 dual core
8600 gt
2 gb geheugen
160 g HD

De printer zelf zit aangesloten op 2 windows gebruikers, 1 draadloos 1 via usb. Beide kunnen normaal printen. We zitten ook allemaal in de zelfde workgroup.

groet Michiel

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit lijkt me eerder een probleem met Mac OS X dan van je MacBook Pro, dus ik pas de titel even aan.

Er ontbreekt wel het e.e.a. aan informatie in je startpost :) Wat voor een printer is het bijvoorbeeld, hoe is de printer precies gedeeld, wat heb je zelf al gezocht, gevonden en geprobeerd? Als je bijvoorbeeld zoekt naar mac os x network printer is er al het nodig te vinden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de links! het is uiteindelijk gelukt. Ik bleek het verkeerde type printer op te hebben gegeven. Heel stom van me. (inplaats van canon pixma ip 5200 had ik serie 5200 opgegeven.)

gr michiel.