Hoe beeld te activeren na av-port wissel

Pagina: 1
Acties:

• FrisianFlame
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-03 15:50
Ik ben in het bezit van een htpc met een het gigabyte mobo (780G) met ingebouwde hdmi poort, waarop een sony lcd (40w3000) zit aangesloten. Wanneer ik de htpc opstart zie ik alles zelfs de dos-achtige startup screens, maar als ik op de tv een wissel heb gedaan naar een andere av-uitgang zeg maar het upc-kastje of gewoon kabel. Dan kan ik als ik weer terug schakel naar de bewuste hdmi poort geen beeld meer krijgen, pas als ik opnieuw opstart en de tv aan laat op die hdmi-poort krijg ik weer beeld. Wie heeft hier een oplossing voor, enig idee of dit aan de tv ligt of het mobo ? ik heb al een aantal hotkeys geprobeert, zoals enable extended, swp beteen desktopmodes etc, maar geen succes!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

dus je beeld verdwijnt enkel als je van kanaal verwisseld op je tv? of verdwijnt je beeld als je os de videodrivers aan het initialiseren gaat...

als je nog een tweede pc hebt, neem het scherm dan even over naar je htpc en kijk of je het kunt fixen, gemakkelijker is fixen met remote desktop (start --> run --> mstsc --> enter). Wel even op de htpc remote desktop enablen (config scherm --> system --> remote)

-_-

• FrisianFlame
Het gaat erom dat de htpc zit aangesloten op av5 en de kabel (upc-bakje) op av6 beide hdmi poorten. wanneer ik bv ff wat wil downloadenen dat duurt lang, dan schakel ik met de ab van de tv over naar av6 om gewoon tv te kijken als ik daarnn ff wil checken hoe ver de downlaod is en dus met de ab overschakel naar av5 dan krijg ik geen beeld. Ik denk dat de videochip niet herkent dat ie de weer een scherm er aan heeft hangen... snapt iemand dit verhaal ?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

dan ben ik bang dat het toch aan je televisie ligt, en niet zozeer aan je pc. als het goed is blijft er signaal staan op de HDMI kabel, als de televisie naar een ander kanaal switched. Desalniettemin wel een vreemd probleem. maar toch, even een remote desktop zou je in ieder geval de pc zijde van het verhaal kunnen zien. Misschien dat dat wat helderheid bied.

-_-

• FrisianFlame
Eindelijk een oplossing, het blijkt dus te liggen aan de ati -drivers, met een omweg heb ik een oplossing. Door een sneltoets aan te maken met hotkey of een dergelijk programma start ik het programmaatje hdmi-on, dit ververst de hdmi-connectie en voila ik heb weer beeld!