Creative t7900 VS Logitech G51 Met tijd ook beter speakers?

Pagina: 1
Acties:

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik zit te twijfelen voor bij mijn nieuwe PC ofwel een Creative T7900 7.1 setje ofwel een logitech G51 5.1 setje (waarvan ik het design lelijk vind). Wordt vooral gebruikt voor muziek (beide sets hebben een modus voor het 5.1 maken van stereo, wat lagere budget setjes van logitech bijv niet hebben) en sporadisch een game/filmpje. Nu is het zo dat de logitech G51 een stuk nieuwer is. Ook heeft deze meer watt. Mijn vraag is of het tegenwoordig nog uitmaakt of speaker nieuwer zijn, ofdat ze dan dus ook beter zijn? Het feit dat er weinig nieuwe audio pc setjes uitkomen spreekt dit tegen... maakt het daarnaast uit dat de logitech meer watt heeft? Of is dit meer marketing dan merkbaar?
daarnaast weet ik dat 2.1/0 beter is voor stereo muziek maar waar ik wel over uit ben is dat ik 5.1 wil dus laten we die discussie niet starten... PS Teufel vind ik te duur

Verwijderd

misschien is het beter om de setjes allebij even te beluisteren?

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
Deze setjes kosten evenveel als teufel maar dat terzijde. (179)
De X-540 van logitech heeft ook een matrix mode en kost maar 80 euro. De G51 is meer voor gaming geschikt en voor muziek denk ik dat je niet bij een meerkanaals setup moet denken

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

wattages moet je zowiezo met dit soort setjes met een flinke korrel zout nemen.
in de MM (utrecht zowiezo) hebben ze een flinke stapel van dit soort pc-setjes op een rij, kun je alles in een keer luisteren
niet om een discussie te starten... maar als je vooral muziek luistert... :X

[ Voor 18% gewijzigd door mr.paaJ op 06-08-2008 23:14 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 12:49
Meerkanaals is juist heel fijn voor muziek mits je hem als 5.1 instelt.. dit is soms wat een gedoe met muziek maar het is mogelijk ik doe het op het moment ook en het blaast lekker kan ik je vertellen :P.

Ben waarschijnlijk ook van plan dit setje te kopen icm met Creative X-Fi Platinum Fatal1ty Champion
geluidskaart. Mocht je hem hebben misschien leuk om dan even je ervaring te laten klinken.