Toon posts:

Probleem met p5b-vm , wie heeft een idee ?

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

Verwijderd

Topicstarter
Vaag probleem...
Systeem: Intel Celeron E1200 dual op asus p5b-vm met 3 gb kingston ddr2 / onboard vga.
Het systeem draait prima maar zo nu en dan, en de laatste steeds vaker, start hij wel op maar geen beeld.
Dit gebeurt er dan:
- pc start op met het asus logo
- beeld valt weg ( zwart/grijs , lijkt wel wat op standby )
- windows start wel op ( hoor de opstartgeluiden door de speakers )
- maar geen beeld dus
Daarna opnieuw opstarten geeft het beeld wel weer maar moet soms wel 3 keer starten

Weet iemand wat hier aan de hand is ?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:32:
Vaag probleem...
Systeem: Intel Celeron E1200 dual op asus p5b-vm met 3 gb kingston ddr2 / onboard vga.
Het systeem draait prima maar zo nu en dan, en de laatste steeds vaker, start hij wel op maar geen beeld.
Dit gebeurt er dan:
- pc start op met het asus logo
- beeld valt weg ( zwart/grijs , lijkt wel wat op standby )
- windows start wel op ( hoor de opstartgeluiden door de speakers )
- maar geen beeld dus
Daarna opnieuw opstarten geeft het beeld wel weer maar moet soms wel 3 keer starten

Weet iemand wat hier aan de hand is ?
ten eerste het asus logo uitzetten in de bios, dan de opstartproblemen troubleshooter in de FAQ van dit subforum doornemen en langsamerhand dingen uitzetten.

denk bijvoorbeeld aan temperatuur, virussen / adware, brakke displaydrivers etc. etc.

-_-

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 23:27

ralpje

Deugpopje

Probeer het eens met een ander VGA kaartje dat je van iemand kan lenen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Het asus logo uit of aan heeft geen invloed. Het is een nieuw systeem, ik zet veel systemen in elkaar maar dit probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Hij start dus prima op, alleen soms zonder beeld, alsof het scherm in de standby modus vliegt. Dus wel beeld vanuit de bios, maar zodra windows begint op te starten valt het beeld weg; het systeem start dus wel op , maar zonder beeld. En dit doet hij som wel en soms niet. Ik zal eens een pci express kaartje proberen, kijken of dit het probleem op lost. Mocht er iemand ditzelfde probleem hebben gehad, dan ben ik erg benieuwd naar zijn/haar bevindingen. En andere gedachten met evt. oplossingen zijn meer dan welkom!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:42:
Het asus logo uit of aan heeft geen invloed. Het is een nieuw systeem, ik zet veel systemen in elkaar maar dit probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Hij start dus prima op, alleen soms zonder beeld, alsof het scherm in de standby modus vliegt. Dus wel beeld vanuit de bios, maar zodra windows begint op te starten valt het beeld weg; het systeem start dus wel op , maar zonder beeld. En dit doet hij som wel en soms niet. Ik zal eens een pci express kaartje proberen, kijken of dit het probleem op lost. Mocht er iemand ditzelfde probleem hebben gehad, dan ben ik erg benieuwd naar zijn/haar bevindingen. En andere gedachten met evt. oplossingen zijn meer dan welkom!
Dus pas bij Windows, dus software probleem?
Al eens Windows opnieuw geïnstalleerd of een Linux live CD?

Verwijderd

Probeer eens een andere driver voor de vga, net een pc gerepareerd die exact hetzelfde probleem had met een ati kaart. (catalyst 8.4 had problemen, 8.6 loopt als een zonnetje..)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:42:
altijd verstandig als je nieuwe systemen in elkaar zet om het logo uit te zetten. Dan kun je teminste zien wat er allemaal gedetecteerd wordt, of je fsb goed zit, je processor de juiste multiplyer heeft etc. etc.

verder is het probleem niet echt nieuw.... zeer waarschijnlijk gewoon een brakke display driver. Zet je veel systemen in elkaar, start 'm dan op in veilige modus (F8 oid inhouden vlak na de post). als zelfs in veilige modus het geval nog niet werkt, test dan een linux live cd, of pendrivelinux.com (linus op een usb stickie). Als zelfs dat nog niet werkt, pak dan de ultimate boot cd, draai wat vga tooltjes en check of dat werkt.

gewoon dingen uitsluiten. Lang niet alles werkt vanzelf de eerste keer zoals je het verwacht. Maar desalniettemin een uitdagend probleem :D

succes :)

ps. tip: zet een tafelventilator voor de opengeschroefde pc kast. Dan sluit je ook een te hoge temperatuur uit :)

-_-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals je merkt zijn er meer dan genoeg zaken die je uit kunt proberen. Gelukkig hebben we die al voor een groot deel samengevat: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als je er nog niet uitkomt mag je een topic openen, maar eerst alle relevante dingen uit de troubleshooter proberen (echt doen, niet alleen lezen). Dat hoort bij de eigen inzet voor je een topic start.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.