Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verwijderen van Read Only Bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.190 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem:

Ik heb een Lacie mini home disk ethernet schijf 500GB. Deze bevalt me niet en ik heb hem dan ook verkocht via marktplaats. Nu wil ik al mijn data eraf halen zodat ik hem netjes leeg kan opsturen.
Vreemd genoeg kreeg ik bij enkele mappen een access denied melding.
Het blijkt dat deze mappen in read only mode staan.. Hoe en waarom? Geen idee, maar ze moeten er af.

Via de software van Lacie en gewoon via drive mapping kun je op de externe schijf komen (het is een netwerk schijf!!)
Als ik read only mode uitzet doet hij er niets op uit, na een refresh staan de mappen weer op read only. Ook via externe windows programma's de atrribute (read, write etc) proberen te veranderen. maar nee Access denied.
Ook als ik inlog als beheerder van de schijf met volledige rechten krijg ik het niet voor mekaar.

Het enige wat microsoft over dit probleem meldt is om via een dos venster attrib -r +s X:\map commando uit te voeren om zo de read only er af te halen. Ook hier access denied...

Ook via ftp geprobeerd. access denied of een simpele error.
Ik kan de mappen wel van naam veranderen. maar niet verplaatsen of verwijderen dus.

Er zit vreemd genoeg geen format disk functie op. De schijf draait op een soort linux systeem en daar op is speciale software van LaCie geinstalleerd. (vandaar dat je hem waarschijnlijk niet compleet kan formateren)

Goed hoe nu verder? Heeft er iemand nog een brilliant programma die deze folders/mappen bestanden toch kan verwijderen?

WIe oh wie kan mij hiermee helpen!!
_/-\o_

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Het probleem lijkt dus te worden veroorzaakt door die custom LaCie distro dus ik denk niet dat dit gaat werken, maar probeer anders www.killbox.net eens. Heb je al geprobeerd te verwijderen onder een Linux-omgeving? En wat is het bestandssysteem van de schijf? Geen NTFS neem ik aan.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Topicstarter
Hmm killbox heeft niet geholpen helaas

Ik weet 0,0 af van linux. Ik heb ooit eens geinstalleerd, maar verder ho maar,

Maar ik kan via een vmware het ff installeren.
Wat zou ik daarna kunnen doen? Wat voor linux commando's heb je hiervoor?
Nee er staat geen FAT of NTFS bestandsysteem op

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh en bij Lacie hoef je met dit probleem al helemaal niet te zijn. Na 2 dagen krijg je eindelijk antwoord ...
"zie pagina 26 over het verwijderen van bestanden".. en daar moet je het maar mee doen..

Mn broek zakte af van ongeloof. Ik heb hem daarnet 2 a4 uitgelegd wat ik allemaal niet geprobeerd heb, heb hem foto's gestuurd met daarop alle foutmeldingen, ben er al 2 dagen mee bezig, en dan komt zo'n droplul na 2 dagen met .. "zie bladzijde 26......" AAAAARGH

Mn hoop is op jullie gevestigd.
Ik ga nu vmware installeren met linux Suse. Wellicht kan ik nog wat help krijgen over wat linux commando's die dit probleem kunnen oplossen.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Aangezien het via FTP ook niet werkt, twijfel ik of het via Linux wel gaat lukken maar het is zeker het proberen waard. Hoe je deze NAS kan mounten onder Linux weet ik niet omdat ik niet weet of de NAS naast SAMBA, waarmee je de NAS eerst als netwerkschijf in Windows heb gekoppeld, nog andere protocollen ondersteund. Het lijkt mij namelijk nutteloos om het nog een keer via een Samba mount te proberen. Simpelweg openschroeven van de NAS is zeker geen mogelijkheid? Want dan zit dat LaCie OS niet meer in de weg en kan je hem gewoon in je pc (onder een Linux distro) leeggooien.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 19:52
Als dit systeem op Linux werkt, kun je niet via telnet of ssh inloggen en op die manier vanaf het systeem zelf (en niet over het netwerk) de bestanden verwijderen? Commando voor lijst met bestanden in huidige directory is ls, met cd verander je van directory, en met rm kun je verwijderen. "rm -f" verwijdert ook directorys en veel moeilijke bestanden...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Goed idee, dan kan je misschien beter gelijk met chmod gaan kijken naar de rechten (en evt. aanpassen).

En om Nali even aan te vullen, putty kan je gewoon vanaf Windows draaien.

[ Voor 27% gewijzigd door temp00 op 05-08-2008 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de lacie officieel al verkocht aan iemand, dus ik wil niet de hele lacie software verwijderen.
Net geprobeert via Putty. Hij vraagt wel om een login, die geef ik, maar daarna krijg ik de melding van een unexpected shutdown..
zowel met telnet als ssh (poort 22 en 23 staan open op de router btw)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 08:23 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Je weet 0,0 van linux zeg je? Pas dan wel op met rm -rf wat hierboven aangeraden word.

Werkt prima hoor, daar niet van, maar weet wel wat je doet ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Willie-Basic
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-02-2022
Om de memorie te wissen is een mogelijkheid. :)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Als het goed is moet je met telnet in kunnen loggen met admin/admin als username/password.
Daarna kun je elke folder verwijderen, wel even sudo ervoor zetten.
Dus iets van:
sudo rm /volume1/foldernaam

[ Voor 42% gewijzigd door Ben(V) op 02-02-2022 22:26 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Willie-Basic schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:20:
Om de memorie te wissen is een mogelijkheid. :)
Een topic kicken na 14 jaar is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.