[@home] NetwerkIdentificatie

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik vroeg me het volgende af:

Ik wil graag mijn computernaam en werkgroep veranderen.
Volgens de installatie-instructies van @home moet bij computernaam je klantnaam staan, en bij werkgroep "@home".

Maar wat zijn de consequenties als ik die dingen verander naar een zelf-verzonnen naam en mijn eigen werkgroep?
Ik heb het nu al veranderd, maar ik kan gewoon internetten enzo...

Wie weet het?

Verwijderd

voor zover ik weet heb je OF je computernaam niet verandert OF je zit niet bij @home OF je hebt multiple IP/netwerk.

• DPLuS
  • Niet online
Ik zit zeker bij @home, en ik mijn mijn computernaam veranderd naar "pc-rechts" en werkgroep "thuis", en kabelmodem is rechtstreeks aangesloten op deze pc...

Verwijderd

mmm, dat klinkt dan wel erg interessant. dat verdient een testje... 'seven sien :P

• GijsbertatNL
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 02:45
Kan nooit van enige invloed zijn. Is gewoon je NETBIOS naamgeving. Vul maar wat in en je zult zien dat internet blijft werken. Ze kunnen dit nooit afdwingen bij @HOME.

Voordeel is alleen dat als je op het netwerk 'browst' je een werkgroep ziet i.p.v honderd en een eigen werkgroepen zoals thuis, games, thuis 2, werkgroep, clubje hier en clubje daar.
Internet maakt allen gebruik van IP en DNS naamgevinjg. Niet van NETBIOS naamgeving.

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Als je dat doet heb je geen internet meer.

Alleen met die inlogs kan je inloggen op het @home netwerk. Oftewel, je hebt internet via @home.

@home is in princiepe gewoon 1 groot LAN.

• Wirf
  • Laatst online: 20:04
Op dinsdag 20 februari 2001 23:25 schreef Hazzz-E het volgende:

Alleen met die inlogs kan je inloggen op het @home netwerk. Oftewel, je hebt internet via @home.

then explain this:

mijn servertje draait linux en heet "doodspoor", en kan toch internetten (heel goed zelfs ;))

offtopic:
doodspoor = naam van studentenhuis

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Hazzz-E

Hazzz-E

Que?

Op dinsdag 20 februari 2001 23:09 schreef DPLuS het volgende:
Hoi,

Ik vroeg me het volgende af:

Ik wil graag mijn computernaam en werkgroep veranderen.
Volgens de installatie-instructies van @home moet bij computernaam je klantnaam staan, en bij werkgroep "@home".

Maar wat zijn de consequenties als ik die dingen verander naar een zelf-verzonnen naam en mijn eigen werkgroep?
Ik heb het nu al veranderd, maar ik kan gewoon internetten enzo...

Wie weet het?
Maar heb je ook al ge-reboot enzo...?

• DPLuS
  • Niet online
Op dinsdag 20 februari 2001 23:25 schreef Hazzz-E het volgende:

@home regelt internet-toegang blijkbaar via MAC-address van kabelmodem, en NIET via Netbios.
Als je je netbios-naam namelijk verandert, blijft je hostnaam op het internet hetzelfde (op de DHCP-pool van @home, tenminste, als het nog een DHCP-pool te noemen is, aangezien de meeste mensen een vast IP hebben...).

Voer maar eens in dos uit:
ping -a "jouw ip adres"

Je zult zien dat je hostnaam gewoon je klantnummer is...

Je kunt dus gewoon internetten als je die dingen verandert...

• Hazzz-E

Hazzz-E

Que?

Op dinsdag 20 februari 2001 23:28 schreef Wirf het volgende:

[..]

then explain this:

mijn servertje draait linux en heet "doodspoor", en kan toch internetten (heel goed zelfs ;))

offtopic:
doodspoor = naam van studentenhuis
kut... nu heb je me.

• DPLuS
  • Niet online
Op dinsdag 20 februari 2001 23:17 schreef eppo1313 het volgende:
mmm, dat klinkt dan wel erg interessant. dat verdient een testje... 'seven sien :P
En? Al resultaat?

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 23:33 schreef DPLuS het volgende:

(op de DHCP-pool van @home, tenminste, als het nog een DHCP-pool te noemen is, aangezien de meeste mensen een vast IP hebben...).
dit is niet waar... je krijgt geen vast IP adres bij @home (alhoewel het wel zo lijkt). lees dit maar eens:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/122407

• Hazzz-E

Hazzz-E

Que?

Ik heb het net dus ook gedaan. Werkt perfect.

Geen problemen tot nu toe. Zelfs gewoon herkent door Nickserv en chanserv in irc.
Pagina: 1