Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:20
Beste allemaal.

Weet iemand of het mogelijk is om een mobiel nummer op voorhand te reserveren zónder toestel. Dit toestel wordt een tijdje later aangeschaft. Dit i.v.m drukwerk dat al naar de drukker moet. Behoefte aan een toestel e.d is er nog niet.

Om dus onnodige kosten te voorkomen zouden we bij een aanbieder dus graag een nummer willen reserveren zodat dát gebruikt kan worden voor het nader af te sluiten abonnement.

Iemand? :)

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:18
Ehhhhh.... Koop een los pre-paid kaartje? :?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar op een manier antwoord op te geven: vraag het na bij de verschillende providers. De kans op gratis is echter niet groot. Men kan hier van alles zeggen maar zekerheid heb je pas bij het vragen bij providers.

Een optie is om een prepay SIM kaartje te kopen, dan heb je dat nummer gereserveerd. Daarna zet je het om naar een abo met nummerbehoud.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 20:28

job

De makkelijkste manier lijkt mij: prepaid kaartje kopen.. elke 2 maand even opwaarderen en wat mee bellen. Als je wel een abonnement wilt hebben, je prepaid nummer over laten zetten naar een abonnement.

• Tomino
Omg. Veel over nagedacht wat het simpelste zal en kan zijn.

Prepaid kaartje is dus simpel over te zetten naar een abonnement. Stel ik koop er vandaag 1. kan ik hem dan over 2 weken direct overzetten naar een abbonement?

Reden is waarom ik dit zo moeilijk moet doen omdat er een smartphone aangeschaft moet worden die nog net niet op de markt is. Daar is op te wachten, het drukwerk niet ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Tomino op 05-08-2008 18:44 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik weet niet bij welke drukker je zit, of om hoeveel het gaat, maar een beetje drukker kan in 1 a 2 dagen iets leveren.

Je kan dus al accoord geven op de plots zonder dat er een nummer in staat, en die er pas laten bij zetten op het moment dat je het drukwerk ook nodig hebt. Een beetje drukker kan in 2 dagen tijden wel leveren hoor. Als ik morgen iets aanlever waarvan ik al weet dat het goed is, heb ik het overmorgen in huis.

En de vraag hoe nsle een nummer geporteerd kan worden kan je het beste bij de proviers neerleggen denk ik. Lijkt me handig dat je dus een pre-paid neemt bij de provider die je uiteindelijk van het abo moet voorzien.

Ey!! Macarena \o/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tomino schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:43:
Prepaid kaartje is dus simpel over te zetten naar een abonnement. Stel ik koop er vandaag 1. kan ik hem dan over 2 weken direct overzetten naar een abbonement?
En daar gaat tijd overheen, en opnieuw: vraag het bij de provider. Daar kan je misschien ook reserveringen regelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tomino
Drukker moet gewoon de deur uit, en het toestel is er gewoon nog niet. En ook niet nodig. Waarom het drukwerk de deur uitmoet eind deze maand doet er niet toe. Het nummer wordt gewoon niet gebruikt dan, dus het zou zonde zijn als er dan een duur abo afgesloten wordt.

Zoiezo ga ik is kijken naar prepaid icm reserveren.

Stom dat ik zelf niet aan PP gedacht heb :D

Thnx sofar!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koop een sim only abo voor 5 euro per maand ofzo. Dat kun je altjid later weer omzetten als je toch van plan bent het te gaan gebruiken bouw je gewoon wat beltegoed op.
Providers doen nooit moeilijk als jij een duurder abo gaat nemen.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Maar een sim only is vaak voor een jaar (of 2). Dus als je dan wilt omzetten naar een abonnement waar je telefoon bij krijgt kan dat niet. Als je van plan bent om dat abonnement over 2 weken af te sluiten kan je nu gewoon een prepaid kaartje kopen. Zou ik alleen wel bij de provider doen waar je ook het abonnement wilt gaan afsluiten en niet bij AH mobiel ofzo (dus 'gewoon' T-Mobile of Hi, etc.).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het voordeel van een abo is wel dat het nummer omzetten niet hoeft. Als je af en toe ziet hoeveel er gekloot wordt met het omzetten van nummers, dat is echt te erg voor woorden.

• Tomino
Muthas schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:02:
Maar een sim only is vaak voor een jaar (of 2). Dus als je dan wilt omzetten naar een abonnement waar je telefoon bij krijgt kan dat niet. Als je van plan bent om dat abonnement over 2 weken af te sluiten kan je nu gewoon een prepaid kaartje kopen. Zou ik alleen wel bij de provider doen waar je ook het abonnement wilt gaan afsluiten en niet bij AH mobiel ofzo (dus 'gewoon' T-Mobile of Hi, etc.).
Prima, het wordt zoiezo geen sim-only maar een abo mét duur toetstel, naderhand dan!

Ik ben eruit. Eindelijk. Kan ouders even geruststellen :*)

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 11:22
Waaruit? Oftewel, wat heb je nu uiteindelijk gedaan?

• Tomino
Nou, het nummer moet de 20e bij de drukker bekend zijn. Dus ik koop daarvoor het prepaid kaartje met het nummer.

Dan tijdje wachten tot het toestel er is, of er 1 aangeschaft gaat worden. Direct nummeroverzetten aanvragen, en iedereen happy!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Als je tijd wil besparen tussen aanvraag abonnement met nummerbehoud en het moment dat het abonnement ingaat, blijf dan bij dezelfde provider. Koop bijvoorbeeld een prepaid-kaart bij KPN en neem vervolgens daar een abonnement, nummerbehoud duurt dan hoogstens paar dagen.
Pagina: 1