Toon posts:

Asus P5E + Zalman 9500A Led?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben van plan om vandaag of morgen een bestelling te gaan plaatsen bij alternate.be.
Deze zal o.a. de Asus P5E bevatten en (normaal gezien) de CPU-koeler Zalman 9500A Led.

Nu is het zo dat ik echt geen flauw idee heb of deze hierop wel zal passen...
Ik heb mij de afgelopen 2 dagen te pletter gezocht op het internet om hierover een verduidelijk te krijgen, maar tevergeefs. Ik heb berichten gevonden/gelezen van gebruikers die deze wel geïnstalleerd hebben op een P5E of in hun 'signature' hebben staan icm deze moederbord, terwijl er weer anderen zijn die beweren dat deze koeler niet op de P5E te monteren valt (o.a. via user reviews op newegg.com).

Over de zalman 9700 heb ik wat meer positieve berichten gevonden icm de P5E, in de zin dat deze hierop past (ook al is het maar krap), terwijl deze groter/breder is dan de 9500A.

Dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. ;(

Alvast bedankt.

~ G-Flow

PS: de layout van de P5E is praktisch hetzelfde als die van een Maximus Formula. Dus misschien als iemand deze koeler hierop heeft gemonteerd?

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 23:32
Ik heb zelf een Asus P5E-V. Hier past de Zalman 9500A Led met een Q9450 zonder problemen op.

Verwijderd

Topicstarter
Aha mooi, maar ik twijfel nog omdat de layout van de P5E-V wat verschilt met die van de P5E (deze heeft nog een paar heatsinks rond de socket staan)

P5E:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.am/Photo/Products/Motherboard/Asus/ASUS_P5E.jpg

Verwijderd

Ik heb zelf de Zalman CNPS9700 LED koeler en deze zit op een asus p5e moederbord. Dit past gewoon zonder problemen.