Ik heb juist een perfect cleane installatie gedaan van Windows 98 Second Edition op een oude computer met volgende specificaties:
AMD K6-2 400MHz
Quantum Fireball 4GB HDD
ATI Rage IIC 4MB VRAM
3Com Fast Ethernet 905 PCI kaart
SDRAM 128MB PC100
NEC DVD-RW drive
Vlak na het installeren, dus zelfs als ik nog niets heb geïnstalleerd van drivers of programma's, krijg ik de volgende error als ik winipcfg intyp in uitvoeren:
Fatale Fout.
Kan de IP-configuratie niet lezen
Dit gebeurt ook als ik ipconfig intyp in een DOS prompt.
Na het installeren van drivers voor de 3Com kaart, versie 4.5 dacht ik, en de grafische kaart (Rage IIC) krijg ik nog steeds dezelfde error. Ik heb al de hele tijd verbinding met de router via een ethernet kabel.
Ik weet echter wel zeker dat de netwerkkaart werkt, want als ik de PC opstart met een Linux Live CD (SLAX) kan ik perfect op internet...
Hier wordt hetzelfde probleem beschreven:
Fatale fout bij WinipCFG in Windows 98
Ik heb echt geen idee wat ik nog moet doen, of kan doen.
Graag hulp.
AMD K6-2 400MHz
Quantum Fireball 4GB HDD
ATI Rage IIC 4MB VRAM
3Com Fast Ethernet 905 PCI kaart
SDRAM 128MB PC100
NEC DVD-RW drive
Vlak na het installeren, dus zelfs als ik nog niets heb geïnstalleerd van drivers of programma's, krijg ik de volgende error als ik winipcfg intyp in uitvoeren:
Fatale Fout.
Kan de IP-configuratie niet lezen
Dit gebeurt ook als ik ipconfig intyp in een DOS prompt.
Na het installeren van drivers voor de 3Com kaart, versie 4.5 dacht ik, en de grafische kaart (Rage IIC) krijg ik nog steeds dezelfde error. Ik heb al de hele tijd verbinding met de router via een ethernet kabel.
Ik weet echter wel zeker dat de netwerkkaart werkt, want als ik de PC opstart met een Linux Live CD (SLAX) kan ik perfect op internet...
Hier wordt hetzelfde probleem beschreven:
Fatale fout bij WinipCFG in Windows 98
Ik heb echt geen idee wat ik nog moet doen, of kan doen.
Graag hulp.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.