Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemd contrast bij afspelen filmmateriaal.

Pagina: 1
Acties:

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb sinds een paar maanden (precieze tijd weet ik niet, maar zeker zo'n 2 maanden) last van een heel vreemd effect bij het afspelen van video, wat ik zelf als een vreselijk laag contrast zou omschrijven
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/4793/zeerlaagcontrastxa9.jpg
Dit dus.

Als spelers gebruik ik/heb ik gebruikt:
- VLC mediaplayer
- Media Player Classic
- Zoom player
Als codecs heb ik gebruikt:
- cccp pack (een oude die ik al een poos had, en een verse die ik net had gedownload)
- DivX codec

Het ligt 100% zeker niet aan het bestand want ik heb in een virtuele pc ook geprobeert het bestand af te spelen (met VLC) en daarin deed hij het wel.

Hopelijk heeft iemand (goede-) suggesties, alles is namelijk welkom!

Edit:
Gebruikte systeem:
Windows Vista (in de VM een gestripte windows XP)
E6600 - P35 DS4 - 8800gts640

[ Voor 6% gewijzigd door VVVJeroen op 05-08-2008 17:47 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alle het codecspul deinstalleren. Dit soort spul kan soms conflicteren. En dan vanaf 0 beginnen. Zonder codecs kun je met VLC gewoon dit soort spul afspelen. Probeer ook eens fddshow i.c.m. Mediaplayer of Winamp o.i.d., dan heb je ook geen codec packs nodig.

• VVVJeroen
  • Niet online
Dank je voor het idee,
Ik heb net alle codecs gedeïnstalleerd, en alle spelers, en vervolgens heb ik VLC geinstalleerd.

Resultaat:
Niets, het is nog steeds 'donker'.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zit er toevallig een optie in de drivers van je videokaart om contrast e.d. aan te passen?

• VVVJeroen
  • Niet online
Hoe komen ze er bij! Maar het klopt wel :S

Dank je!