Toon posts:

[Macbook Pro] Scherm scheur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

een week terug een 2de hands Macbook pro gekocht, maar nu blijkt er een soort scheurtje in het scherm te zitten. Het zit bovenaan het scherm, net schuinonder de webcam. Het lijkt een soort bliksemschicht van 1cm bij 1cm.

Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/2427/voorbeeldxs5.jpg

Iemand hier bekend mee?

Ik hoop van jullie te horen,
Harold

Verwijderd

De pixels doen het nog zo te zien? Lijkt me eerder stofje tussen LCD en backlight of zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
het rare is wel dat de scheur precies door 't menubalkje bovenaan loopt

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:03:
het rare is wel dat de scheur precies door 't menubalkje bovenaan loopt
Bedoel je dat in de zin van 'als ik de menubalk niet heb dan heb ik het probleem ook niet'?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:07:
[...]

Bedoel je dat in de zin van 'als ik de menubalk niet heb dan heb ik het probleem ook niet'?
nee bij een volledig blauw/wit scherm is hij ook gewoon zichtbaar. Misschien luie pixels ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:13:
[...]

nee bij een volledig blauw/wit scherm is hij ook gewoon zichtbaar. Misschien luie pixels ofzo?
Het is op de foto niet goed te zien of de pixels het nou wel of niet goed doen. Maar als het een paar pixels zijn die niet goed werken kan het aan je LCD liggen of aan je grafische kaart (en dan meestal het geheugen daarvan).

Verwijderd

Zet je mac eens uit, en hierna weer aan, en houd gelijk de "alt" toets opgedruk. Hier kan je kiezen waarmee je wilt opstarten Het belangrijkste: dit heeft niets met het OS te maken, dus mocht het software gerelateerd zijn, dan zie je het hier niet. Laat het even weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:33:
Zet je mac eens uit, en hierna weer aan, en houd gelijk de "alt" toets opgedruk. Hier kan je kiezen waarmee je wilt opstarten Het belangrijkste: dit heeft niets met het OS te maken, dus mocht het software gerelateerd zijn, dan zie je het hier niet. Laat het even weten :)
Ik krijg dan alleen een plaatje van macintosh HD te zien, heb hem ook al een keer geformateerd.. geen succes.

Verwijderd

Punt van bmwmaster was dat je het hier niet ziet als het softwarematig is. Dus zie je het wel of niet?

Alleen volgensmij is dat scherm wittig wat bmwmaster bedoelt? Dan zul je het denk ik niet/slecht zien.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, was even paar daagjes weg.
Het ligt niet aan de software trouwens!

Heb al verschillende dingen doorgekregen op andere fora:
  • Stofje tussen het scherm
  • Scheurtje in het scherm
  • Luie/Dode pixels
Zal binnenkort wel even een keer een applestore opzoeken.
Pagina: 1