Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een oosteuropa kaart gekocht en wil die op mijn sd kaart installeren op mijn tt-one-xl.
tt vraagt om west europa van het apparaat te verwijderen maar uiteraard wil ik dit niet.
Hoe moet ik te werk gaan? iedere keer als ik de sd kaart erin stop komt het ttsymbool met het handje, dus niet te gebruiken.
Ik ben een leek dus graag stap voor stap. TThome helpt me niet verder...

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Je ONE XL is waraschijnlijk niet geleverd met SD kaart? Dan heb je dus een losse SD kaart gekocht, en die is nog leeg. De truc is dan om alle files uit het interne geheugen behalve West Europa naar je SD te kopieren.
Je kunt je ONE XL zonder SD erin backuppen, dan heb je al die files op je harddisk, daarna je SD inserten, en met Explorer alles behalve West Europa terugkopieren. Als je HOME gebruikt voor de restore, dan kopieert die ook West Europa naar je SD en dat duurt een half uur of zo extra.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel voor je reaktie maar ik begrijp er niks van. je hebt gelijk dat ik hem zonder sd kaart gekocht heb. Op mijn c schijf staat inderdaad de download van oost europa. ik heb one xl geback-upped. Maar ik begrijp niet wat het betekent om met Explorer of Home alles terug te kopieren. Sorry maar ik ben een echte digibeet. Misschien stapje voor stapje? Ik begrijp de rest van je uitleg wel hoor! Dank alvast!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het beste advies dat we je kunnen geven, is dat je contact op moet nemen met TomTom. Zij kunnen je haarfijn uitleggen wat je dient te doen en hoe je dat voor elkaar kan krijgen. Er zal vast een nette manier zijn om je kaart van West-Europa veilig te stellen, bv door een backup te maken; zoals gemeld kan TomTom je dat uitleggen.
Daarnaast wil ik je aanraden om wat meer energie te steken in de werking van SD-kaarten en hoe deze met je PC communiceren, Dat soort zaken is op dit forum basis-kennis; indien die kennis niet aanwezig is, dan ken je jezelf die kennis eigen maken door je in te lezen, te googlen en je best te doen.

Omdat er verder geen discussiewaarde in dit topic zit, gaat deze op slot. :)

Succes met TomTom support!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Dit topic is gesloten.