Zo veel clusters op een HDD

Pagina: 1
Acties:

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb laatst eens even een hdd gekocht van 1 TB, extern wel te verstaan. Dus ik pleur er al m'n video, muziek ea downloads op. Uurtje daarna denk ik dat ik op m'n interne hdd zit er dus verwijder ik de video map omdat deze toch niet meer nodig is, 230 gig dubbel heb je niets aan. Ik zat dus eigenlijk op m'n externe hdd. Dus ik kom er na een tijdje achter dat die map video nog op m'n interne hdd staat, dus ik verwijder de map opnieuw. En weer even later schrik ik me rot omdat ik een uber vette serie wil gaan kijken en ik nergens m'n video kan vinden.

Jullie raden het al. Iedereen mag me uitmaken voor wat je wil, ga je gang, dom dom dom dom, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Maar ik ben zo iemand die zich er overheen zet en niet boos is (iedereen was verbaasd dat ik niet verdrietig, boos, of enige andere emotie toonde toen ik bleef zitten, nu snappen ze het mss beter): ik zet me daar dus over heen en denk dat het niet anders is. Dus ik start die torrents weer (jaaaa modjes, sluit dit topic maar, moet ik gaan PM'en om duidelijk te maken dat downloaden met torrents helemaal niet illegaal is, pas als je iets gaat downloaden met auteursrechten is het illegaal, dus laat dit topic gewoon open.

Dus heb ik een boel opnieuw gedownload (nou laten we zeggen 10 GB), denk ik ineens aan zo'n recover programmaatje, dat laten lopen, eerst Recover My Files of hoe dat heet, daarmee haal ik 120 GB terug, is toch leuk meegenomen als je een verbinding hebt met een download snelheid van 150 KB/s. Dus ik laat nog een ander programmaatje lopen, iets van PC Inspector. Ik wist dat een hdd van 500 GB veel clusters had, maar mijn schijfje van 1 TB heeft er meer dan 1,9 biljoen. Mijn computertje (nja, dat is het onderhand niet meer, meer een bakbeest met megaforce) is nu al vanaf acht uur bezig met het recoveren.

Gevonden data: 0;
Totaal clusters: 1911576952
Gevonden clusters: 41 miljoen (wordt iedere seconde 1xxx clusters meer
Voldaan: welgeteld 2%

Is dit normaal of wat is hier aan de hand? Ik weet wel dat als je een hdd scant op fouten, er ook veel clusters zijn, maar niet zo veel..

Ik heb dus niet alle data kunnen terug halen, maar dat komt denk ik omdat ik dus op beide schijven al heb zitten schrijven. Iemand een suggestie hoe ik meer data terug kan halen? Of hoe het komt dat mijn schijf zo veel clusters heeft?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Wanneer je fouten hebt, heb je het over BAD clusters.. de clusters zijn dus wel gewoon altijd aanwezig.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb geen ervaring met bovenstaande programma, maar wel met River Stellar Phoenix, R-Studio en GetDataback. Als je met die programma's gaat scannen, misschien dat het dan sneller gaat.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• GWTommy
Ik heb geen fouten. Maar het eerste programma dat ik gebruikte had in een paar seconde alle verwijderde bestanden gevonden en in een uurtje alles terug gezet wat ie gevonden had.

Dat clusters altijd aanwezig zijn weet ik ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
GWTommy schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:05:
jaaaa modjes, sluit dit topic maar, moet ik gaan PM'en om duidelijk te maken dat downloaden met torrents helemaal niet illegaal is, pas als je iets gaat downloaden met auteursrechten is het illegaal, dus laat dit topic gewoon open.
offtopic:
Of je laat deze flauwekul gewoon achterwege... Topics gaan niet op slot omdat je het woord "torrents" laat vallen, en ook niet als jij besluit daar complete series mee te downloaden.
:|
GWTommy schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:09:
Ik heb geen fouten. Maar het eerste programma dat ik gebruikte had in een paar seconde alle verwijderde bestanden gevonden en in een uurtje alles terug gezet wat ie gevonden had.

Dat clusters altijd aanwezig zijn weet ik ;)
Omdat die eerste gewoon complete files terughaalde uit je MFT backup en dus enkel de 'index' hersteld heeft. Die anderen gaan cluster voor cluster scannen omdat de files restoren op de easy-way al (door andere software) gedaan is en er dus weinig anders over blijft.

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 05-08-2008 16:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• GWTommy
Sorry, maar ik ken menig forum waar als je het over torrents hebt, de modjes meteen denken dat het illegaal is :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
GWTommy schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:12:
Sorry, maar ik ken menig forum waar als je het over torrents hebt, de modjes meteen denken dat het illegaal is :)
Dat is het ook, maar daar gaan hier geen topics voor op slot, tenzij je links er naar toe plaatst. Sowieso noem je het terloops in je topic en boeit het niet of het dan series of linux iso's zijn. Alsof torrents daar zo veel voor worden gebruikt :X

Enniehoe, als je je beklag daarover wil doen dan zijn daar andere kanalen voor, maar ga het niet zo kinderachtig in je topic lopen doen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 05-08-2008 16:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• GWTommy
My bad modje, sorry ;)
Pagina: 1