Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Kwitantie sheet

Pagina: 1
Acties:

• Epyon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08-2023
Ik zit met een klein Excel probleem.

Bij het maken van een sheet om kwitanties per maand, per lid te genereren krijg ik niet de gewenste gegevens uit de vert.zoeken (vlookup) functie.

Ik laat deze formule namelijk uit een tabel met alle transacties van de leden gegevens ophalen, deze worden opgehaald door aan de criteria: datum en lidnummer te voldoen.

de formule die ik gebruik is de volgende:
=VERT.ZOEKEN($B$1&$B$2;STORTING!$A$3:$O$22;6;0)

In de cellen B1 en B2 van de formule staan de datum en het lidnummer van de leden.
Op tabblad Storting staan alle transactiegegevens. (In de cellen A3:O22)
De gegevens uit kolom 6 van tabblad stortingen, die overeenkomen met dit lidnummer en deze datum worden dus nu weergegeven in de cel waarin deze formule staat.

Het probleem is dat er op 1 datum meerdere transacties op 1 lidnummer plaats kunnen vinden.
Als ik deze formule gebruik geeft hij alleen de bovenste transactie weer die hierop plaats heeft gevonden.

Mijn vraag is dus: Weet er iemand hoe ik het makkelijkste alle transacties van 1 lid op 1 datum kan weergeven?

Met nog een kleine side-note: Ik ben niet echt een genie met macro's, dus bij voorkeur in gewone formules.

Bij voorbaat dank,

Epyon.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 14:05
Denk dat je er bent met =SOM.ALS(bereik, criterium, optelcellen)

Dus bereik laat je verwijzen naar de kolom met de lidnummers bij de stortingen, criterium naar het nummer wat je wil opzoeken (zelfde als eerste kolom bij vert.zoeken) en het optelbereik zijn dan de betaalde rekeningen.....

Verwijderd

Ik kom nergens in de OP tegen dat TS de som wil nemen...

Maar als je zoiets wil (dus som, avg, stdev, etc.) dan kan je dat gewoon doen met:

=xxx(if(voorwaarde;doel)) met xxx de functie die jij wil.

• Epyon
@ Dericteur/grizzlybeer:

Dit gaat niet werken, want dan moet ik per kwitantie opnieuw het optelbereik instellen.
Ook zou dat lastig worden omdat er redelijk wat transacties van verschillende leden per dag door elkaar staan. Vandaar ook mijn keuze voor vert.zoeken (vlookup).
Het probleem is alleen dat deze formule alleen de eerste overeenkomende waarde uit de reeks weergeeft. Als hij nou alle waardes zou kunnen weergeven zou ik zo een lidnummer en een datum in kunnen voeren, waarna ik ineens alle transacties op 1 dag voor 1 klant zichtbaar maak.

Toch bedankt voor de snelle reacties. :)

Verwijderd

Ik moet je eerlijk bekennen dat het me niet echt helemaal duidelijk is wat je wil, misschien kan je het nog eesn een x iets kernachtiger uitleggen (het principe i.p.v. de praktische implementatie).
Epyon schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:13:
@ Dericteur/grizzlybeer:

Dit gaat niet werken, want dan moet ik per kwitantie opnieuw het optelbereik instellen.
Optelbereik? Met =xxx(if(voorwaarde;doel)) kan je toch gewoon zeggen (stel voorwaarde in kol A en data in B:

=xxx(if(A:A=???;B:B))

Dan kan je de kolommen vullen zover je wil. Of bedoel je dat niet?

• Epyon
Na een hoop puzzelen heb ik mijn probleem uiteindelijk opgelost door een matrixformule te gebruiken. Toch bedankt voor de moeite.

- Epyon.

De formule die ik uiteindelijk gebruikt heb is de volgende:

=ALS(ISFOUT(KLEINSTE(ALS((Storting_Datum=$B$1)*(Storting_Nummer=$B$2);RIJ(Storting_Datum);"");RIJ()-RIJ($L$12)+1));"";KLEINSTE(ALS((Storting_Datum=$B$1)*(Storting_Nummer=$B$2);RIJ(Storting_Datum);"");RIJ()-RIJ($L$12)+1))

[ Voor 50% gewijzigd door Epyon op 07-08-2008 14:22 ]

Pagina: 1