Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
This footer is intentionally left blank
Rechtermuisknop op de D: schijf en kiezen onder extra Controleren op fouten zal het waarschijnlijk oplossen.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
rechtermuisklik op "my computer" > manage > disk management.Laguna schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:19:
Ik heb 4 harde schijven in mijn pc 2x IDE en 2x SATA maar hoe kom ik erachter welke Harddisk2\D is? Aangezien daar problemen mee lijken te zijn.
Daar zie je alle schijven met hun schijf id erbij.
zelf even de nederlandse vertaling uitzoeken.
Maar als er staat wisselbestand, dan zou je ook kunnen uitzoeken op welke partitie je wisselbestand staat. Standaard op dezelfde schijf als windows zelf.
Ten eerste begint windows te tellen bij 0, dus dan zou volgens jou redenatie 2 de E schijf moeten zijn. Maar er staat vaak genoeg meer dan 1 partitie op een schijf.TheCoolGamer schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:24:
Volgens mij is dat gewoon je D: schijf. Je kan zien wat Harddisk 2 is via schijfbeheer. Je kan daar komen via Computerbeheer via de Systeemwerkset, die je kan vinden in je configuratiescherm.
Gewoon kijken in disk management, dan weet je het zeker.
[ Voor 31% gewijzigd door job op 05-08-2008 14:27 ]
Schijfbeheer begint ook gewoon bij 0 te tellen. Maar waarom het E zou moeten zijn, dat zou vreemd zijn. Bij de stationsletters wordt er geen 1 bij opgeteld. Gewoon de D schijf gaat het om hier.job schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:25:
Ten eerste begint windows te tellen bij 0, dus dan zou volgens jou redenatie 2 de E schijf moeten zijn. Maar er staat vaak genoeg meer dan 1 partitie op een schijf.
Gewoon kijken in disk management, dan weet je het zeker.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Er is een Intel ICH versie geweest die dergelijke meldingen veroorzaakte onder andere.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Alleen dat ging toen ook een tijd goed, totdat de problemen weer terugkwamen weer disk meldingen, weer freezes en uiteindelijk kreeg ik heel windows niet meer opgestart, telkens na het laad scherm van windows xp rebootte het systeem.
Had mijn pc toen weggebracht om na te kijken bij informatique en daar werd er geconstateerd dat er op hardware gebied niets mis was (had zelf de hard disks al getest met tool van fabrikant en er werden inderdaad geen problemen gevonden met alle 4 de hd's), maar dat mijn windows installatie corrupt was. Dus had ik een nieuwe hd meegenomen, waarop ik een verse install van windows xp had gedaan, waarna ik alles kon backuppen van de hd. De windows partitie op die hd geformatteerd en weer een clean install gedaan van windows (had mijn sata2 schijven voor de installatie weer terug gezet op sata2 ipv sata1), dat is een maand goed gegaan tot nu dan, nu lijkt het probleem zich te herhalen.
Maar waar zit nu het probleem?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
http://www.eventid.net/di...o=793&source=Disk&phase=1
[ Voor 12% gewijzigd door Duinkonijn op 12-08-2008 13:12 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
Ik heb dezelfde melding, exact en in mijn geval is het de externe harddisk die de geest lijkt te gaan geven. Stationsaanduiding is F trouwens. Ik krijg even toegang, kopieer wat en dan kan er niet meer van gelezen worden.
Heb dat vaker gehad, ook toen waren het stuiptrekkingen en my guess would be dat dat nu ook zo is of denken jullie er anders over?
Groeten Paul
Trouwens ergens hoop ik dat ik er nog hoop is voor deze schijf, daarom kwam ik jullie ook op het spoor.
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?