Sinds vandaag heb ik de beschikking over een hp 8710w laptop. Wat snelheid betreft ben ik werg te spreken over de laptop maar wat beeldscherm weergave betreft niet. Als ik de resolutie van het bneeldschem niet op het maximum zet 1920*1200 maar op bijvoorbeeld 1280*800 dan ziet het scherm er niet scherp uit. Op de hoge resolutie vind ik alles slecht leesbaar omdat het allemaal zo klein wordt. Iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat ook op een lagere resolutie ik toch een scherp beeld heb?
Dat is niet te doen, gezien de native reso, de scherpste reso is. Alles daaronder zal onscherp worden. Enige oplossing die ik je kan geven is dat je de iconen op je desktop gewoon groter maakt en de font van je windows UI aanpast.
Verder valt er niet veel aan te doen
Verder valt er niet veel aan te doen
Dat is een keuze die je zelf maakt... Daarom altijd eerst zelf even in een winkel kijken voor dat je zo iets duurs koopt...Anoniem: 123861 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:17:
mooi drama. Dan wordt het dus weer een andere bestellen. Betaal je dik veel geld voor zo'n laptop en dan kun je niet eens fatsoenlijk je e-mail checken in Outlook omdat de letters zo bizar klein zijn.
Nou zo bizar klein ze ook weer niet. Maar wat ik zeg, je kan ook inzoomen he in je windows. Daardoor worden icon en letter groter (in IE en FF kan dat door CTRL ingedrukt te houden en naar boven te scrollen / naar beneden scrollen) In windows zelf kan dit ook (iig met Logitech drivers).Anoniem: 123861 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:17:
mooi drama. Dan wordt het dus weer een andere bestellen. Betaal je dik veel geld voor zo'n laptop en dan kun je niet eens fatsoenlijk je e-mail checken in Outlook omdat de letters zo bizar klein zijn.
Succes ermee
Nofi, maar dit is gewoon een kwestie van "eigen schuld dikke bult", jij hebt schijnbaar zelf geen research gepleegd en nagedacht over de gevolgen van een hoge resolutie.Anoniem: 123861 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:17:
Natuurlijk wordt je scherm uitgerekt als je een lagere resolutie gebruikt, natuurlijk wordt het daardoor onscherp. Pixel overlay, iets wat normaal op 1 pixel wordt weergeven wordt nu ineens op 2 pixels weergeven. Daar krijg je rare beelden van ja.
Wat je kunt doen is gewoon je native resolute instellen maar in Windows de grootte van de lettertypen wat hoger zetten. Dit is simpel te doen via de instellingen van Windows.
Ik zal ff proberen om met wat Windows instellingen te spelen om het beter te krijgen. De laptop is van de zaak en heb ik mezelf toegeeigend omdat de specs er goed uitzagen. Nu blijkt dat ik echt 3 brillen nodig heb ga ik toch ff twijfelen.
Ik zal nog ff wat testen en het resultaat laten weten. Vooralsnog .... erg jammer....
Ik zal nog ff wat testen en het resultaat laten weten. Vooralsnog .... erg jammer....
Rechtermuisknop op je desktop --> Eigenschappen --> Tabblad vormgeving --> Geavanceerd --> Dan lettertype grote aanpassen
Thx voor de tip. Dat werkt voor standaard Windows (al ziet het er niet uit) maar bijvoorbeeld tweakers.net blijft met superkleine letters weergegeven worden. Ook het aanpassen van de tekengrootte in IE haalt niets uit.
Ik heb inmiddels het verzoek voor een nieuwe laptop ingediend, nu maar hopen dat ik snel een nieuwe mag bestellen.
Ik heb inmiddels het verzoek voor een nieuwe laptop ingediend, nu maar hopen dat ik snel een nieuwe mag bestellen.
Zoals al eerder vermeld, ctrl ingedrukt houden en dan scrollen met de muis. Als je het dan niet kan elzen moet je echt een bril hebben want dat is niet gezond.......
Als de TS al een muis/scrollmogelijkheid heeftNotna schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:23:
Zoals al eerder vermeld, ctrl ingedrukt houden en dan scrollen met de muis. Als je het dan niet kan elzen moet je echt een bril hebben want dat is niet gezond.......
De 8710w is ook met een 1680 x 1050 resolutie te verkrijgen. Ik werk zelf met een 8710w "van de zaak" met de 1920x1200 resolutie.
Maar zo'n laptop schaf je niet aan om veel teksten te lezen, maar vooral voor het gebruik van 3d applicaties (MCAD, 3ds max/maya, etc). Toch?
Maar zo'n laptop schaf je niet aan om veel teksten te lezen, maar vooral voor het gebruik van 3d applicaties (MCAD, 3ds max/maya, etc). Toch?
Probeer ook eens om de refresh rate te veranderen. Op dit scherm had ik ook wazig beeld op 1280*1024 tot ik de refresh rate verhoogde, toen was het weer superscherp!
Heb je hem nog? IK heb een vervangend scherm besteld omdat ie net uit de garantie is...
Lees dit maar es
http://forum.notebookrevi...ality-screen-hp8710w.html
Lees dit maar es
http://forum.notebookrevi...ality-screen-hp8710w.html
Pagina: 1