Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Subversion] Repository binnen repository

Pagina: 1
Acties:

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:04
Hallo allen,

We werken op het werk met een Subversion repository om software development bij te houden. Nu is dit in het begin redelijk simpel gegaan (een repository per project en gewoon steeds in goed overleg gecommit / geupdate), maar willen we eigenlijk naar een wat gestructureerder geheel gaan, met een trunk, branches en tags. Ook qua structuur willen we wat aanpassen, maar ik weet niet zeker of dit kan en hoe het zou moeten;

onze projecten zitten in een dir \IDL\project1, \IDL\project2, \IDL\project3 etc...
Ook is er een gezamelijk project \IDL\framework, waar alle projecten gebruik van maken.

Wat we graag willen is dat we bij een release een tag kunnen maken van het hele project, dus inclusief framework map. Die staat echter buiten de project-repository en huist momenteel in zijn eigen repository.
Een oplossing zou kunnen zijn om die framework map te verplaatsen en elk project zijn eigen framework map te geven; dan kunnen er mooie gecombineerde releases uitgebracht worden, maar zitten we met het probleem dat we een update aan het framework ook bij andere projecten willen doorvoeren.

Zou het mogelijk zijn om, ondanks dat een framework map zijn eigen repository heeft, deze tevens deel te laten uitmaken van een project-repository? Of hoe wordt dit probleem (gedeelde code over meerdere projecten) in het algemeen aangepakt?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar hoort mijn topic?

Subversion is misschien geen development tool in de letterlijke zin, maar toch past je vraag beter in Development Tools & Environments dan hier. ;)

PRG>>DTE

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11
Geen programmeerprobleem, maar een probleem met het werken / configgen van een devtool.
Dit hoort dus thuis in development tools & environments.
Let in het vervolg ook even op je titel, want als ik je titel nu las, dacht ik aan iets dat DDD gerelateerd was ... Ik heb er dus even bij vermeld dat het over Subversion gaat.

-> DTE

https://fgheysels.github.io/

• Aesculapius
dank u....nu nog iemand met inhoudelijk goede ideeen :-)

[ Voor 72% gewijzigd door Aesculapius op 05-08-2008 14:30 ]

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
svn:external

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Aesculapius
kan je datmisschien iets meer toelichten :P?

edit; nm, ben al aan het inlezen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Aesculapius op 05-08-2008 15:25 ]

Verwijderd

In die tag staat dan wel altijd de nieuwste framework, ipv de build van het tag moment volgens mij.

Misschien zelfs de bedoeling, maar... just to let you know. ;)

• Aesculapius
Ja dat had ik inderdaad door, maar is niet zo erg; het biedt in grote mate de functionaliteit die we willen en door de branches van projecten ook te linken aan branches / tags van het framework kunnen we toch de te verwachtten rotzooi vermijden ;-)

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Nee hoor.. met external kun je met -r een revisienummer opgeven of idd gewoon netjes tags gebruiken en die opgeven als external. (Ik zou zelf met tags werken, dan kun je later vrij gemakkelijk bugfixes doen of upgrades doorvoeren zonder dat oude projecten breken)

[ Voor 34% gewijzigd door OxiMoron op 06-08-2008 16:42 ]

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Pagina: 1