[JAVA]Euro-Dollar omrekenaar *

Pagina: 1
Acties:
  • 869 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor informatica heb ik een opdracht een Euro-Dollar omrekenaar te bouwen. Het gedeelte dat hij van euro dollars maakt heb ik al (uit een ander topic):

int euroBedragInCenten = (int)( 100*Double.parseDouble(tekst1.getText()) );
int dollarBedragInCentenKeer100 = euroBedragInCenten * 156;
double dollarbedrag = ( (double) dollarBedragInCentenKeer100 ) / 10000.0;
tekst2.setText(String.valueOf(dollarbedrag));

Alleen, moet hij ook instelbaar zijn dat hij van dollars euro's maakt, en de omreken valuta moet aanpasbaar zijn!

Heeft iemand enig idee? Zelf dacht ik misschien aan 2 radiobuttons om in te stellen of hij van euro naar dollar moet, of van dollar naar euro!

BVD, Boyke85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dollar. :/

De omgekeerde conversie en hoe je dat qua gui doet lijkt mij vrij triviaal :? Als in: doe het gewoon en 2 minuten later kan je je opdracht inleveren.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik ben niet echt goed in programmeren.. En de richting van het omrekenen moet uitdrukkelijk in te stellen zijn met een knop. Als ik inderdaad nog 2 invoer en uitvoer velden zou maken en in plaats van keer, zou delen door zou doen, dan zou het inderdaad erg makkelijk zijn, maar dat mag helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb je anders enig idee hoe ik een tabblad kan maken in de applicatie, of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25

unclero

MB EQA ftw \o/

Jawel, maar...
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:43:
ik ben niet echt goed in programmeren..
;)

Edit: Welke taal? enz. enz.

[ Voor 4% gewijzigd door unclero op 05-08-2008 13:48 ]

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha :P In Java

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Dan zou ik een boek "programeren in java voor beginners" in de bieb gaan halen. Daar leer je 100 keer meer van dan wij zomaar wat aan je vertellen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ disjfa, ik ga idd dalijk even naar de bieb..:P
Maar als iemand een idee heeft, laat maar horen..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
code:
1
2
3
4
5
If selectie=blaat then
  x = y * z
else
  x = y / z
end if

Zoiets is in elke taal les 1 programmeren, ook in Java. Dus afhankelijk van je radiobutton-keuze voer je de berekening linksom of rechtsom uit. Echt geen rocket science. Heb je daar problemen mee (en dat kan, we zijn allemaal ooit begonnen) dan moet je daarvoor bij je leerkracht zijn ;)

Hier op GoT verwachten we een behoorlijke dosis eigen initiatief en dat haal ik helaas niet uit je topic. Neem eens een kijkje in onze Programming Beleid Quickstart voor een leidraad over hoe we hier graag topics zien.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 05-08-2008 13:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:43:
Ja, maar ik ben niet echt goed in programmeren.. En de richting van het omrekenen moet uitdrukkelijk in te stellen zijn met een knop. Als ik inderdaad nog 2 invoer en uitvoer velden zou maken en in plaats van keer, zou delen door zou doen, dan zou het inderdaad erg makkelijk zijn, maar dat mag helaas niet..
Dus het is te moeilijk om te kijken naar een selectbox/radiobutton, en op basis daarvan een conditie (if-statement) in je code te zetten? Meer dan dat is het niet: als dit dan sommetje 1, als dat dan sommetje 2.

Hoe dat verder in elkaar valt mag je zelf bedenken. We willen je best helpen met je huiswerk, maar we gaan het niet voor je maken. ;) Ik mis hier een hele lading eigen inzet die je afdoet met "ik kan niet goed programmeren". Zie ook Programming Beleid - De "quickstart" :)

edit:
@hierboven: vieze voorkruiper :( :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.