Toon posts:

ADSL Belgacom Philips Router + Imac - slecht ontvangst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb even een vraag aan jullie allen.

Ik heb thuis een Philips router van Belgacom staan voor ons draadloos internet hier thuis. Nu heb ik het volgende probleem. Ik heb een Imac gekocht en wanneer ik die beneden stel heb ik geen probleem met het ontvangst en gaat het internet snel zoals normaal maar wanneer ik hem boven stel, op men kamer, dan kan ik soms eventjes maar meestal helemaal niet verbinden met het internet.
Toen ik voor men Imac een HP Laptop had, had ik boven ook maar 2 streepjes van ontvangst of soms maar één op men kamer maar ik had altijd internet en het ging even snel als beneden.

Ik ben dat gaan vragen in Apple winkel en ze zeiden tegen mij dat het te maken heeft met de Philips router, dat ie niet goed kan "communiceren" met de Imac. Hun voorstel was om de router te vervangen door een andere router, meer bepaald Airport Router van Apple zelf.

Ik vraag me af wat ik nu zou kunnen doen om toch goeie verbinding te hebben met internet aangezien ik wel graag op men kamer zou willen vertoeven.

Zijn er mensen die een gelijkaardig probleem hebben of die een oplossing weten. Ik zoek namelijk naar de beste en vooral goedkoopste oplossing :)

• Eim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-11 11:58

Eim

jaja airport routers zijn wel duur... probeer om je router zo dichtbij mogelijk bij je kamer boven te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nja, dichter kan ik hem echt niet zetten. Hij staat nu in de bureau en men kamer is schuin erboven aan de andere kant van het huis. Het zal de Apple Airport Extreme worden zeker? :?

• Eim

Eim

nou het kan ook aan de iMac zelf liggen,
dichtbij mijn school is iemand met een open wifi netwerk, mijn eigen laptop heeft een slechte antenne, en daardoor niet genoeg signaal om te internetten.
De laptop van een klasgenootje doet het wel hierop (betere antenne)!

Maar u heeft thuis een modem+router in één?
Welke beveiliging gebruikt u? (WEP,WPA,WPA2)

Als u beneden wel genoeg signaal heeft, om te internetten, dan zouden de instellingen goed zitten!
Dan zou het probleem liggen dat het signaal te zwak is, dan zou er vlechtwerk in het plafond kunnen zitten (ijzeren staven in het beton) en dat laat maar heel weinig signaal door.
Misschien kunt u bij belgacom informeren hoe het zit met philips routers en iMacs :)

Verwijderd

Ik heb dezelfde router (de ADSL Belgacom Philips) en ik heb ook last van enorm slechte ontvangst. In mijn kamer (vlak boven de router) is de ontvangst goed genoeg, maar als ik bijvoorbeeld in de tuin wil gaan zitten, ongeveer 10 meter verder) heb ik geen ontvangst meer. Ik heb zelf een Asus W2V en hoewel de antenne niet geweldig is, zou het signaal toch zover moeten komen. Mijn vader heeft een Dell Inspiron 9100, mijn zus een Toshiba (ken het type niet meer vanbuiten), zij geraken beiden nog net verbonden buiten. Maar zelfs als het signaal sterk is, is de verbinding slecht. Ik zit nu bijvoorbeeld op een kleine 2m van de router, maar heb ik hier geen stabiele verbinding.

Ondertussen heb ik al verschillende kostenloze manieren geprobeerd de verbinding te verbeteren: router verplaatsen, antennes draaien, veranderen van kanaal, veranderen van modus (802.11b+g of enkel 802.11g), zelf een eigen versterker proberen in elkaar te knutselen. Tot nu toe heeft niks echgt geholpen. Die versterker heeft wel gezorgd voor een beter signaal, maar de verbinding was even slecht. Ik ben nog aan het twijfelen of ik een repeater ga kopen of ineens een andere router, maar het zal vermoedelijk de tweede optie worden.

Ik denk echter dat je niet direct een Airport hoeft te kopen, ik denk dat er ook wel goedkopere routers bestaan die beter presteren dan de Philips router. Ik moet zelf een dezer zelf nog wat opzoekwerk doen.

Verwijderd

Topicstarter
flashpack, heb jij ook een mac? Ook wel goed om eens te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

En eim, wat je daar allemaal vraagt vant wep en wpa, ik ken daar werkelijk niks van: ik kan gewoon op internet, de rest heeft die kerel van belgacom ingesteld :)
Ik heb gewoon een philips router die op de ballen trekt...

• Eim

Eim

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:26:
En eim, wat je daar allemaal vraagt vant wep en wpa, ik ken daar werkelijk niks van: ik kan gewoon op internet, de rest heeft die kerel van belgacom ingesteld :)
Ik heb gewoon een philips router die op de ballen trekt...
Ja, volgens Flashpack komt het slechte signaal dus eigenlijk door uw philips router, en zit er gewoon nix anders op dat een nieuwe (betere) router te kopen.
Over dat wep,wpa; dat zijn beveiligingsinstellingen voor het draadloze signaal, het is belangrijk om dat goed in te (laten) stellen, anders kunnen uw buren zo meeinternetten (als er genoeg signaal is tenminste ;))

Verwijderd

Topicstarter
flashpack, heb jij al een oplossing gevonden?

Wij gaan hier thuis misschien omschakelen naar telenet en daardoor van de 1e keer een nieuwe modem krijgen. Misschien dat het probleem dan verholpen zal zijn.
Pagina: 1