Hallo Tweakers,
Ik heb een aantal problemen met mijn nieuwe pc (voor de 10de keer
)
Ik heb een 2x Ati HD4870 setup, met een Be Quiet! Dark Power 850 Watt voeding en een Core 2 Duo E8400. Alles is geod gekoeld, en komt zelfs bij het spelen van crysis op high niet boven de 50 graden uit (Proc+MoBo niet boven de 40). Alleen als ik 3D games speel gaat er iets een rare piep geven ergens in mijn pc, het klinkt alsof je een soort kortsluiting maakt. Hoe zwaarder het spel of omgeving binnen het spel is, hoe harder het geluid klinkt.\
Ik denk dat het van mijn GPU komt, aangezien het geluid even verdwijnt als ik mijn videokaartkoeler harder of zachter zet. De snelheid van de koelers is echter constant, ik moet hem zelf met ATI CCC fancontrol harder of zachter zetten (Hotkeys)
Mijn stappen:
Crysis testen
Geluid is aanwezig
Crossfire uitschakelen.
Geluid = Verminderd, maar als je goed luistert nog steeds aanwezig
Andere Xfire Gate gepakt, andere aansluiting voor de gate gebruikt.
Geen verschil (Xfire staat weer aan)
PCI-e 6-pins connectors aangeduwd, ze zaten niet los.
Half Life 2 testen
Geluid is aanwezig
Fancontrol (in XML bestand van je profiel) terug op Automatic + 23% aim voor GPU nr.2 (Slave)
Testen, geluid is aanwezig
Bovenstaande stappen voor beide GPU's gedaan
Testen, geluid lijkt harder
Temp van Vid is onder load nu 85 graden, dus snel mijn settings teruggezet op 30% speed, load is nu 60 graden
Google:
Veel mensen met een raar piepje, maar niemand heeft hetzelfde probleem als ik heb. Bij de een zegt iedereen dat het de voeding is, dan weer de GPU, dan weer de CPU. Ik weet me geen raad.
Kunnen jullie me aub helpen?

Ik heb nu mijn 12 V rail voltage getest, dit is 11,82~11.87 V, dus een afwijking van max. 0,18 V, is dat teveel? mijn 5v is 5,02 en mijn 3.3 is 3.33
CPU temp 18 graden
MoBo temp 28 graden (kast open ATM)
Ik heb een aantal problemen met mijn nieuwe pc (voor de 10de keer
Ik heb een 2x Ati HD4870 setup, met een Be Quiet! Dark Power 850 Watt voeding en een Core 2 Duo E8400. Alles is geod gekoeld, en komt zelfs bij het spelen van crysis op high niet boven de 50 graden uit (Proc+MoBo niet boven de 40). Alleen als ik 3D games speel gaat er iets een rare piep geven ergens in mijn pc, het klinkt alsof je een soort kortsluiting maakt. Hoe zwaarder het spel of omgeving binnen het spel is, hoe harder het geluid klinkt.\
Ik denk dat het van mijn GPU komt, aangezien het geluid even verdwijnt als ik mijn videokaartkoeler harder of zachter zet. De snelheid van de koelers is echter constant, ik moet hem zelf met ATI CCC fancontrol harder of zachter zetten (Hotkeys)
Mijn stappen:
Crysis testen
Geluid is aanwezig
Crossfire uitschakelen.
Geluid = Verminderd, maar als je goed luistert nog steeds aanwezig
Andere Xfire Gate gepakt, andere aansluiting voor de gate gebruikt.
Geen verschil (Xfire staat weer aan)
PCI-e 6-pins connectors aangeduwd, ze zaten niet los.
Half Life 2 testen
Geluid is aanwezig
Fancontrol (in XML bestand van je profiel) terug op Automatic + 23% aim voor GPU nr.2 (Slave)
Testen, geluid is aanwezig
Bovenstaande stappen voor beide GPU's gedaan
Testen, geluid lijkt harder
Temp van Vid is onder load nu 85 graden, dus snel mijn settings teruggezet op 30% speed, load is nu 60 graden
Google:
Veel mensen met een raar piepje, maar niemand heeft hetzelfde probleem als ik heb. Bij de een zegt iedereen dat het de voeding is, dan weer de GPU, dan weer de CPU. Ik weet me geen raad.
Kunnen jullie me aub helpen?
Ik heb nu mijn 12 V rail voltage getest, dit is 11,82~11.87 V, dus een afwijking van max. 0,18 V, is dat teveel? mijn 5v is 5,02 en mijn 3.3 is 3.33
CPU temp 18 graden
MoBo temp 28 graden (kast open ATM)
[ Voor 5% gewijzigd door twjdeboer op 05-08-2008 13:05 ]