Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Mediaplayers] Nummers tággen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogal een grote muziekcollectie die ik manage met de Winamp Media Library. Het zijn een kleine 10.000 nummers, en alles is netjes getagged (ID3v1) op de genres na. Daar ben ik nu mee bezig.
Probleem is alleen dat veel nummers/artiesten en albums meerdere genres kunnen hebben, en een genre invullen als "post rock ambient sludge" oid werkt niet echt fijn.
Daarop bedacht ik me dat het veel makkelijker zou zijn als je nummers gewoon kon 'taggen' zoals bijvoorbeeld de posts op de T.net frontpage getagged worden.

Ik heb geprobeerd hier naar te zoeken, maar ik kom enkel op ID3v1 etc uit. Weet iemand van jullie mss een plugin/programma/algoritme/whatever om het bovenstaande te bereiken? :)

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 14:14

Roani52

R_52

Zo ver ik weet word dat niet door de ID3 Tags ondersteund, als je tenminste bedoelt om meerdere genres aan 1 nummer te koppelen en toch een overzichtelijke genre bibliotheek te behouden. Wat ik heb gedaan met mijn nummers is het meest overheersende basisgenre te kiezen (ik moet nog een heleboel 'Other' genres even serieus taggen, maar nog geen zin in gehad :p).

Het kan zijn dat er een programma is dat een eigen database bijhoud van dat soort tags, maar daar kan ik je niet aan helpen.

*Handtekening*

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
je kan proberen de tags te scheiden met "; " of "/" (zonder quotes). De eerste is de standaard manier om genres te taggen, volgens de id3v2 specificaties dan. Ik weet niet of winamp ze dan ook netjes gaat scheiden, maar foobar2000 en XBMC kunnen daar prima mee overweg, in die zin dat foobar en xbmc de nummers in alle genres voor laat komen, en dat het genre "post rock ambient sludge" dan niet bestaat, maar post rock apart van ambient sludge weergegeven wordt. (wat je ook met die genres moge bedoelen, ik weet het niet...)

Overigens ben ik het eens met roani, kies een hoofdgenre als je id3v1 wilt gebruiken. Verder stop je alles in een style tag. bijvoorbeeld Genre=rock en style=progressive