Toon posts:

[Mod Rewrite] Link naar CSS bestand als mod_rewrite URL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik in een webapplicatie een hele simpele mod_rewrite voor de friendly urls:

code:
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php?request=$1 [L,QSA]

Dit werkt goed, alleen nu wil ik het volgende doen: Een friendly url naar mijn css bestanden (die door PHP gegenereerd worden).

Als ik nu de friendly url http://domein.nl/css/mijncss in de browser type, dan krijg ik zoals verwacht de css code te zien. Echter als ik deze url, of de relatieve url in mijn HTML gebruik dan werkt wordt de css niet gebruikt in de HTML pagina:

code:
1
<link rel="stylesheet" href="/css/mijncss" type="text/css" />

Heeft iemand een idee wat er hier mis gaat?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
PRG >> WSS

offtopic:
Waarom zou je een friendly URL naar je CSS willen en waarom steek je daar zoveel moeite in? Er zijn vast belangrijker dingen in je site ;)

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 05-08-2008 10:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:28
waarom zou je je css url rewriten??

edit: iemand was me voor

[ Voor 30% gewijzigd door mr_derk op 05-08-2008 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eén reden is om de directory structuur te verbergen. Dat zou natuurlijk ook via de gewone get variabelen kunnen, maar dit lijkt me net wat netter. En daarbij werkt dan alles op dezelfde manier zeg maar.

• mr_derk
code:
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php?request=$1 [L,QSA]

code:
1
<link rel="stylesheet" href="/css/mijncss" type="text/css" />
Je link moet verwijzen naar een css bestand, je kan zien dat je het met bovenstaande rewriterule dat nooit red. Overigens zie ik wel "RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f" staan (tegenstrijdig met je doel). Waarom neem je deze rule op? of ben je van plan je source van je img-tags niet te rewriten

Verwijderd

Topicstarter
Oja klopt ja, die kunnen inderdaad weg.

Maar ook al maak ik er <link rel="stylesheet" href="/css/mijncss.css" type="text/css" /> van, die dan met mod_rewrite naar de php die mijn css genereerd, werkt het nog steeds niet. Of was dat niet hoe je het bedoelde?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm zelf kunnen oplossen, het probleem zat 'm niet in de mod_rewrite namelijk. Met een header('Content-type: text/css'); in de PHP code werkt het zoals het zou moeten.

• mr_derk
nvm, de ts heeft al een oplossing

edit: mag ik vragen hoe je dit gaat oplossen bij plaatjes???

[ Voor 84% gewijzigd door mr_derk op 05-08-2008 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook met header('Content-Type: image/jpeg'); en dan php het image bestand laten inlezen.
Pagina: 1