Als in: info,webmaster, test, support, postmaster, host, etc ?
Het kan echt iets willekeurigs zijn zoals bijv:gideon82 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:56:
Is het een generiek adres?
Als in: info,webmaster, test, support, postmaster, host, etc ?
pietjepuk@domein.nl
slagersachterham@domein.nl
*****@domein.nl
vul het maar in.
Ik heb de scripts die ik op mijn websites gebruikt voor mailverkeer ook helemaal moeten beveiligen.
Daarnaast als jullie in het bedrijf allemaal met een gesynchroniseerd adressenbestand werken en 1 persoon heeft een virusje op zijn pc dan staat het allemaal online
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Helaas is deze mogelijkheid er niet....zullen de 100-en gebruikers niet blij mee zijn als ze geen mail meer krijgen.DexterBelgium schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:06:
Is er een mogelijkheid om even met een "catch-all" te werken, en te monitoren of ook onbestaande adresssen even erg getarget worden? Kwestie van uit te sluiten of het niet gewoon random spammers zijn.
Mail adres is echt niet, wordt nergens aan toegevoegd en staat gewoon te wachten om gespammed te worden.Nielson schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:07:
Is het echt op dat ene nieuwe adres, of wordt deze automatisch toegevoegd aan een verzamelgroep waarbij iedereen dat spam mailtje krijgt?
Het adres word ook nergens gepubliceerd op sites of wat dan ook, dat is het vreemde ervan.
Klopt inderdaad. We zijn een grote multinational met wereldwijd zo'n 40.000 werknemers, en het Lotus Notes adresboek telt bijna 40.000 entries... (Niet iedereen heeft email, maar er zijn ook distributielijsten en generic mailboxes) Wij hebben het ook soms dat we een nieuwe gebruiker aanmaken, en dat account meteen overspoeld wordt door spam. Op de één of andere manier staat die naam dan in een spammers database. We zijn er verder niet achter gekomen waardoor dat veroorzaakt wordt...IJsbeer schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:59:
Als ik zie op wat voor addressen ik spam krijg op mijn domein, dan weet ik zeker dat dat adressen zijn die ik nooit gebruikt heb. Het is dus heel gebruikelijk dat spammers gewoon wat verschillende adressen 'proberen'.
We hebben ook regelmatige het omgekeerde probleem trouwens. We hebben pas in Duitsland een bedrijf overgenomen dat Ziller A.S.S. heet en we hebben de grootste moeite om ons spam filter aan te leren dat mails waarin Ziller ASS staat geen spam zijn
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik denk dat hij (of zij ?) bedoelt dat je alle mail binnen laat komen om te zien of naast de valide mail adressen ook op andere willekeurige adressen net zo veel binnen komt.toxict schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:08:
Helaas is deze mogelijkheid er niet....zullen de 100-en gebruikers niet blij mee zijn als ze geen mail meer krijgen.
Met alle respect...waarom moet jij hieraan werken ?
Wat is jouw rol binnen het bedrijf ?
Welke anti-spam oplossing gebruiken jullie ?
Hmmm....welk pakket passen jullie toe ?Mx. Alba schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:10:
We hebben ook regelmatige het omgekeerde probleem trouwens. We hebben pas in Duitsland een bedrijf overgenomen dat Ziller A.S.S. heet en we hebben de grootste moeite om ons spam filter aan te leren dat mails waarin Ziller ASS staat geen spam zijn
[ Voor 27% gewijzigd door lier op 05-08-2008 10:12 ]
Eerst het probleem, dan de oplossing
een catch-all adres is een adres/mailbox waar alle niet-leverbaar-email op binnenkomt. Gebruikers blijven gewoon hun mail ontvangentoxict schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:08:
[...]
Helaas is deze mogelijkheid er niet....zullen de 100-en gebruikers niet blij mee zijn als ze geen mail meer krijgen.
bronA Catch-all for email, usually refers to a mailbox on a domain that will "catch all" of the emails addressed to the domain that do not exist in the mail server.
[ Voor 24% gewijzigd door iMars op 05-08-2008 10:14 ]
Een catch-all vangt de niet-bestaande adressen af, alle bestaande mailboxen krijgen gewoon nog mail.toxict schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:08:
[...]
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Ga er maar vanuit dat er een woordenboek in de spamqueue gestopt wordt. Gewoon random woorden en namen voor de apenstaart plakken en kijken of het aankomt.
Denk dat je een verkeerd beeld van een 'catch-all' account hebttoxict schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:08:
[...]
In een catch-all account komen alle mails terecht die naar niet bestaande accounts gestuurd zijn; je gebruikers merken daar niets van (op een eventueel 'iets' trager reagerende mailserver na
Binnen één minuut 3x dezelfde reactie
[ Voor 5% gewijzigd door TheRookie op 05-08-2008 10:14 . Reden: +offtopic ]
Ja sorry...ik ben ook helemaal geen mail-expert....vandaar dat ik hier ook wat wijzer probeer te worden door input van jullie.lier schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:11:
[...]
Ik denk dat hij (of zij ?) bedoelt dat je alle mail binnen laat komen om te zien of naast de valide mail adressen ook op andere willekeurige adressen net zo veel binnen komt.
Met alle respect...waarom moet jij hieraan werken ?
Wat is jouw rol binnen het bedrijf ?
Welke anti-spam oplossing gebruiken jullie ?
[...]
Hmmm....welk pakket passen jullie toe ?
Ik zit ook nog eens een paar weken ter vervanging van een collega hier, omdat ie met vakantie is.
Mijn taken zijn normaal in het beheren van het netwerk, en niet in het Exchange gedeelte...
Hoe mail werkt...dat weet ik ongeveer...maar het fijne niet zeg maar, vandaar.
En waarom ik eraan moet werken? Omdat het mij opgedragen word door het hoofd hier.
Spam oplossing is: Brightmail van Symantec.
En waarom...?Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:20:
SPAM oplossing niet zelf beheren, kijk eens naar oplossingen als Frontbridge.
Misschien is het goed om ook een onderbouwing erbij te plaatsen...!?
@TS: Waar staan jullie mail adressen (op welke lokaties, afgezien van AD) ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Je geeft zelf aan dat het probleem al heel lang speelt. Kan het dan niet nog wat langer wachten tot de mail-expert terug is van vakantie?toxict schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:15:
Ja sorry...ik ben ook helemaal geen mail-expert....vandaar dat ik hier ook wat wijzer probeer te worden door input van jullie.
Ik zit ook nog eens een paar weken ter vervanging van een collega hier, omdat ie met vakantie is.
Mijn taken zijn normaal in het beheren van het netwerk, en niet in het Exchange gedeelte...
Hoe mail werkt...dat weet ik ongeveer...maar het fijne niet zeg maar, vandaar.
En waarom ik eraan moet werken? Omdat het mij opgedragen word door het hoofd hier.
Spam oplossing is: Brightmail van Symantec.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Voor zover ik weet alleen in het AD.lier schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:32:
[...]
En waarom...?
Misschien is het goed om ook een onderbouwing erbij te plaatsen...!?
@TS: Waar staan jullie mail adressen (op welke lokaties, afgezien van AD) ?
Helemaal mijn idee...maar 't blijft natuurlijk een uitdaging om het probleem "op te lossen", voor zover mogelijk...Mx. Alba schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:35:
[...]
Je geeft zelf aan dat het probleem al heel lang speelt. Kan het dan niet nog wat langer wachten tot de mail-expert terug is van vakantie?
qkhtrsf@noname.com
Daarmee voorkom je dictionary attacks, plus kleine variaties er op.
Ik weet dat als men met woord toxic in een database heeft zitten, dat men vaak alle variaties uitprobeerd: toxica t/m toxicz, tixoc, cixot, etc.
Komt er toch spam binnen, dan hebben de spammers toegang tot de database, of er wordt op een of andere manier gelekt. Anders is het een dictonary attack. Google maar eens op je voor- of achternaam. Soms kom je dan lijsten tegen met voornamen in diverse talen.
[ Voor 0% gewijzigd door kzin op 05-08-2008 10:49 . Reden: typo ]
Je hebt er wel wat vertraging.
Zelf gebruiken we dit en het scheelt veel spam. (helaas wel wat vertraging +/-1 uur)
Wikipedia: Greylisting
Voeg je die mailbox niet gelijk toe aan een standaard distributielijst, die per ongeluk (via een alias) bekend is geraakt bij spammers?Mx. Alba schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:10:
[...]
(Niet iedereen heeft email, maar er zijn ook distributielijsten en generic mailboxes) Wij hebben het ook soms dat we een nieuwe gebruiker aanmaken, en dat account meteen overspoeld wordt door spam.
Nederlands is makkelijker als je denkt