Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[CSS] 5 divs in een rij

Pagina: 1
Acties:

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-11 14:21
Ik haal op een pagina allemaal linkjes op uit de database en wil deze per link in een div box plaatsen.
Als er 5 div boxen zijn geplaatst, dan moet er verder worden gegaan op de volgende rij. Onderstaande code (ruby on rails) leest alle links uit en plaatst ze in een div box. Als ik echter de rij probeer toe te voegen binnen de "for", dan wordt elke link 5x getoond, zet ik de rij buiten de "for", dan worden alle linkjes getoond. Hoe krijg ik dit voor elkaar :?

code:
1
2
3
4
5
<% for link in @all_links %>
  <div id="link">
    <p id="linktitle"><%=h link.name %></p>
  </div>
<% end %>

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Aangezien je het schaart onder CSS zal ik je ook maar een CSS oplossing voordragen:

Geef je divs een breedte van maximaal 1/5 van de container eromheen en laat ze allemaal links (of rechts) floaten. Ze gaan dan automatisch na 5 naar de volgende regel.

Verwijderd

dit heeft toch echt niets te maken met css hoor ;)

Ik zie niet direct het probleem in de code (heb dan ook geen ruby ervaring :p), maar als je het buiten de "for" zou zetten zou het zowiso toch helemaal niet moeten werken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 09:20 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

TeeDee

CQB 241

Laat je de id's ook zo staan of niet? Ik zou er dan ook een class="link" van maken in plaats van id="link".

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-11 14:21
Ik was weer veel te moeilijk aan het denken met allemaal while lussen enzo 8)7

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:29

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Idd, vervang de id's eens door classes. Van een element met een bepaald id mag er maar ééntje zijn, terwijl er van een element met een bepaalde class natuurlijk verschillende kunnen zijn.

Verder lijkt me dat Bosmonster een simpele oplossing aandraagt. Niet proberen "handmatig" de boel in regeltjes van 5 te persen, maar gewoon de elementen 20% van de beschikbare breedte geven en ze het zelf laten uitzoeken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1