Audigy 2 zs update?

Pagina: 1
Acties:

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Hallo ben al enige tijd recenties aan het lezen over diverse geluidskaarten. Maar ben aan het twijfelen tussen diverse kaarten.

Ik gebruik m`n pc om films te kijken muziek te draaien en te gamen.
M`n pc staat nu digitaal (voor dts films en muziek) en analoog (voor games/muziek) aangesloten op mijn Marantz SR 6001 versterker
Ik gebruik een mordaunt short genie setje op deze versterker.

Het makkelijkste is om te werken via een digitaal signaal aangezien ik deze kabel mooi achter m`n plinten kan laten lopen.
Of zal de asus xonar d2 analoge output meer bieden dan mijn marantz kan?

Zat anders te denken aan gewoon een club 3d agrippa of een xonar d2.

Krijg ik dan ook duidelijk verschil te horen tussen m`n audigy en die kaarten of kan ik beter m`n geld in m`n zakken houden?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Masterkale1
Dat zijn nog niet veel reacties :-(

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Als je kicked binnen 24u krijg je er zowiezo niet veel...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Digitaal zal het allemaal niet veel uitmaken, maar analoog is (bijv.) de Club3D Theatron Agrippa DTS erg goed. Tevens kan deze kaart digitaal DD Live of DTS connect on the fly encoderen.

• Masterkale1
Om het beste geluid te krijgen kan ik dan beter de analoge uitgangen aansluiten op m`n 7.1 input of is het dan beter om digitaal aan te sluiten zodat m`n versterker z`n werk doet?
Daarom ben ik namelijk aan het twijfellen als mijn versterker gewoon beter klinkt dan de videokaarten kunnen uitsturen dan blijf ik het digitale signaal houden en koop ik die Club3D Theatron Agrippa DTS
Ik heb gelezen dat die xonar d2 erg goed is analoog maar ook beter dan m`n versterker uit kan sturen? Het heeft anders geen zin om een dure kaart te kopen als ik de analoge optie niet gebruik.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Masterkale1 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 03:22:
Daarom ben ik namelijk aan het twijfellen als mijn versterker gewoon beter klinkt dan de videokaarten kunnen uitsturen
:D

Enfin, gewoon goedkoop kaartje op de kop tikken en enkel de digitale uitgang gebruiken, scheelt je hoop geld en je haalt de maximale kwaliteit uit je verterker. Zowiezo niet te veel waarde hechten aan geluidskaarten icm. je niet audiofiele gehoor. Ik denk namelijk zelf dat als ik je een blinde test laat horen tussen de digitale output van een goedkoop kaartje en de analoge van een heul dure, je totaal geen verschil gaat horen. :)

Misschien zelfs niet tussen digitaal en analoog van goedkoop kaartje (alsof die per definitie slecht zijn)

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

moet je wel ff opletten wat voor coderingen dat ding ondersteunt toch? of het wel DTS etc aankan, of is dat echt gemeengoed intussen? digitaal geniet wel de voorkeur, dan heb je niets te maken met vaak dubieuze digital/analog convertors, goede dac's zijn ook vrij duur, gewoon allemaal door je amp laten doen dus!

[ Voor 9% gewijzigd door Vyo op 06-08-2008 03:56 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:42
Vyo schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 03:55:
moet je wel ff opletten wat voor coderingen dat ding ondersteunt toch? of het wel DTS etc aankan, of is dat echt gemeengoed intussen?
Het gaat erom of ie S/PDIF passthrough kan. Dan kan er in principe alles door, ook toekomstige coderingen, want de geluidskaart doet niet veel meer dan, behalve elektrische signaaltjes doorgeven. Van processing is dan geen sprake meer eigenlijk.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Masterkale1
Oke dus de beste kaart lijkt mij dan de Club3D Theatron Agrippa DTS. Kan hem dan gewoon digitaal aansluiten en klaar is kees :-)
Die S/PDIF passthrough werkt dan toch niet voor een analoog signaal deze moet de kaart eest omzetten naar digitaal lijkt me. Of werkt deze optie afzonderlijk van DTS connect?

Pagina: 1