3dmark03 reboot mijn systeem. *

Pagina: 1
Acties:

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
Hallo.

Eigenlijk was ik er van overtuigt dat ik het zelf wel kon fixen. Maar helaas.

Mijn PC reboots wanneer ik 3dmark03 draai. Ik druk "run benchmark" en hij klapt er zonder bluescreen of melding uit.

Het gekke is, 3dmark05/06/vantage werken prima. Ik heb meerdere malen OCCT gedraait en heb 7 uur (iets meer) prime95 gedraait. Ik kan normaal gamen met prima fpsen. Nergens last van. behalve dus 3dmark03...

Wat heb ik zelf geprobeerd.
-3 keer opnieuw geinstalleerd
-nieuwste updates voor 3dmark
-andere videodrivers
-Default bios
-administrator opstarten.
-teveel op google gezeten zonder resultaat..

Mijn systeem.
-Maximus Formula.
-Q6600 @ 3.6ghz.
-9800GX2 @ 700/1750/1050
-2x2GB corsair pc6400 @ 1066.
-Zalman 750w Voeding.
-Vista x64

Ik vindt het erg jammer aangezien het eigenlijk nog wel mijn favoriet is.. Vroeger begonnen als dummie met een FX5200. Wil ff kijken hoeveel sneller ik sinds die tijd ben :+

Mocht iemand met een geniale oplossing komen. Ik zal je zeer dankbaar zijn!

Goof

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Niet dat ik denk dat het veel gaat uitmaken, maar probeer eens op standaard kloksnelheden te testen.
Je zegt 'default bios' maar dat is wat anders dan je gewone settings alleen de bussnelheid stock houden.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:54

Dima_2005

T.net-verslaafde

Het zou ook redelijk veel helpen als je meer info kan geven over de BSOD...
En dat het goed werkt op andere programma's dan kan het gewoon aan je drivers liggen...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• ikbengoofy
Je heb geheel gelijk..

ik heb alles op stock settings gezet in de bios. 3dmark03 gestart en het werkt... enkel op 9x266 dus 2.4ghz.. ik haal dan een score van 60254.

Dus heb probleem is er. Wel wat vreemd. Wat mijn pc is op 3.6ghz hardstikke stabiel met alles.. Denk dat het een softwarebug is van 3dmark03 wat in confict raakt met de overgeclockte cpu?

Ik heb automatic restart uitgeschakelt te hoops dat ik een bluescreen tezien zou krijgen.. Dat is helaas niet zo.
Ook krijg ik geen melding wanneer het systeem terug in windows komt.

Vindt het enigsinds raar omdat genoeg andere mensen 3dmark03 wel kunnen draaien met een (ver) overgeclockte cpu.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Op basis waarvan concludeer je dat je op 3,6 stabiel bent? Heb je 8+ uur geprimed oid? Zo nee, dan zou het wel eens kunnen dat het in feite _niet_ stabiel is.

Mijn rig

• ikbengoofy
ja zoals ik had aangegeven heb ik al 7 uur prima gedraait. (denk dat dat 1e uur dat ook niet meer uitmaakt..)

3dmark knalt er 2 sec nadat ik de benchmark start uit. Krijg nieteens een loadscreen te zien..

Verwijderd

Mss is je voeding niet lekker.
Pagina: 1