RMA of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 16:52
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb hier een hardeschijf waarop windows een blauw scherm gaf.
Het betreft een Samsung HD160HJ.

Deze heb ik eerst getest met maxtor powermax, hierna met Hutil van samsung zelf.

Eerst gaf powermax aan dat er een fout was, Hutil hierna ook.
Alleen het HDD test tooltje van samsung gaf na de test aan dat ik de harde schijf moest wissen en daarna nog eens een burn in test moest doen.

Dus ik dit doen en wat blijkt: geen fouten meer op de harde schijf?

Is ie nou kapot of niet? En op sturen als RMA of niet? Ik moet de harde schijf wel 100% kunnen vertrouwen.

Ik heb maar 1 pass gedaan bij beide tests

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen nog een keer testen, en als het tooltje aangaf dat er problemen zijn, gewoon RMAen, ding gaat geheid vroeg of laat gezeik geven als hij nu al dit soort errors geeft.

• Meijuh
  • Laatst online: 16-02 16:52
Gaan ze bij samsung dan niet zeggen dat er niets mis mee is?

Ik denk dat ik hem wel gewoon opstuur...

[ Voor 26% gewijzigd door Meijuh op 05-08-2008 00:19 ]

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meijuh1 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:18:
Gaan ze bij samsung dan niet zeggen dat er niets mis mee is?

Ik denk dat ik hem wel gewoon opstuur...
Ik weet niet hoe Samsung RMA werkt, sommige fabrikanten vereisen de foutcodes van de tool. Als je die gewoon gebruikt dan kun je een RMA aanvragen.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 13:47

charlie

?*?

Samsung gaat hier niet moeilijk over doen, ze sturen je gewoon een andere schijf terug. Ze testen die van jou en sturen die naar de volgende als ze er niks fout aan vinden.

• ph0t0nix
  • Laatst online: 15-02 12:10
Wel raar dat je een maxtor tool gebruikt om een Samsung disk te testen. Ik neem aan dat de fabrikanten in hun testtools speciale routines voor hun eigen drives aanroepen. Ik zou de resultaten van de Samsung util dan ook veel meer vertrouwen dan die van Powermax.
Pagina: 1