Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] gpedit.msc instellingen per gebruiker/groep.*

Pagina: 1
Acties:

• Cyr3x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Vooraf moet ik even zeggen dat ik een engelse win xp pro draai dus excuses voor de engelse gedeeltes.

Na heel wat posts gelezen te hebben kom ik er maar niet uit, ik probeer een Gast account wat verder te beperken. Individuele schijven en folders beschermen ging zeer gemakkelijk via de properties -> securtity tab. Ook is dat erg overzichtelijk omdat ik dat per gebruiker of groep kan aanvinken. Nu probeer ik ook te voorkomen dat er programmas gestart kunnen worden (dus geen Run in het start menu, task manager en windows toets + r). Nu heb ik de instelling daarvoor in gpedit.msc kunnen vinden en dat werkt goed (User configuration -> Administrative Templates -> Start Menu and taskbar -> Remove run from start menu). Het probleem is dat wanneer ik dit enable, alle accounts geen programma's meer kunnen starten. Dit is hoe ik het geprobeert heb:

Eerst de Gast account admin rechten geven, dan de veranderingen maken in gpedit.msc ingelogt op de Gast account daarna weer naar mijn eigen admin account en Gast weer Guest rechten geven.

Ik kan dan ook nergens een optie vinden om dit te koppelen aan een enkele account of groep. Mijn vraag is dan ook waar kan ik per account of groep zulke instellingen veranderen?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Cyr3x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Zeer duidelijke tutorial, werkte uitstekend. Bedankt Glashelder.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Cyr3x schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:58:
Zeer duidelijke tutorial, werkte uitstekend. Bedankt Glashelder.
Hij heeft zn nick wel mee :+