Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Dual boot menu na complete format.

Pagina: 1
Acties:

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 11:47
Hoi,

Ik heb iets wat ik niet snap,

Het besturing systeem van de laptop van mijn vriendin gaf afentoe wat problemen, en zat ook vol met rommel en bestanden je kent het wel...

Maargoed ik zeg van geef maar hier we halen hem leeg opnieuw installeren heb je weer lekker schone/snelle laptop.

Nu dus het "probleem" Ik heb de laptop een volledige format gegeven... de partitie ook verwijderd en opnieuw aangemaakt... daarna windows xp opnieuw erop geinstalleerd, afijn allemaal gelukt.

Alleen nu bij het opstarten plopt het dual boot menu op, met de opties de nieuwe en de ouder windows xp installatie... terwijl hij er maar 1x opstaat... en ook aleen de 1e optie werkt.

heb ik iets verkeerds gedaan? en hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat dit boot menu weggaat? want het staat zo stom, en kan me eraan irriteeren...

iemand suggesties?

alvast bedankt... remko

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Misschien wel vreemd dat het gebeurd is ja. Weghalen is echter niet zo moeilijk: Bewerk het boot.ini bestand op je C:\partitie.

(misschien dat je even verborgen- en systeembestanden moet laten weergeven voordat je deze ziet)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 11:07
of je kijk even bij start -> uitvoeren -> msconfig -> boot.ini

en dan heb je volgens mij ergens de keuze: alle paden controleren o.i.d. ??

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:07
Het is inderdaad een kwestie van je boot.in wijzigen. Dit is vrij simpel zelf te doen door deze te openen met notepad oid, zorg er wel voor dat je geen typo's maakt want dan start hij niet meer op.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo