Toon posts:

[linpus/gphoto] Geen rechten om camera te benaderen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Betreft Acer Aspire One met Linpus als besturingssysteem:
Bij het importeren van foto's via gphoto2 (in de advanced mode) wordt de camera herkend (Canon PowerShot S50 (PTP mode)), maar geeft een foutmelding. "An error occured in the io-library (Could not claim the USB device): Could not claim interface 0 (Operation not permitted). Make sure no other program or kernel module (such as sdc2xx, stv680, spca50x) is using the device and you have read/write access to the device".
Graag advies wat te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 16:32 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zie hier een soortgelijke melding: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=450245
The bug is that if there is a corrupt file on the camera libgphoto will not download anything
install gphoto2
then type at a command line:
Code:

gphoto2 --port "usb:" --camera "Kodak CX7530" --get-all-files

Substituting your camera name

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan: geeft foutmelding

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Dit topic hoort niet hier. Ik stuur hem naar CSA

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:44:
Dit topic hoort niet hier. Ik stuur hem naar CSA
In mijn onervarenheid heb ik ten onrechte een nieuw topic gemaakt. Bedoeld is deze te plaatsen onder de rubriek: Ervaringen met Acer Aspire One. Kan dat alsnog? Zo, niet, wilt u deze dan in zijn geheel verwijderen?
Alvast bedankt
mvg
ptp

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ken Linpus niet zo, maar volgens mij is dit een probleem met rechten. Het lijkt erop dat je niet voldoende rechten hebt op het USB device.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:00:
[...]

In mijn onervarenheid heb ik ten onrechte een nieuw topic gemaakt. Bedoeld is deze te plaatsen onder de rubriek: Ervaringen met Acer Aspire One. Kan dat alsnog? Zo, niet, wilt u deze dan in zijn geheel verwijderen?
Alvast bedankt
mvg
ptp
Waarom zou je een ervaringen topic over een stuk hardware willen 'vervuilen' met een technische vraag over een OS wat je er toevallig op gebruikt? Dit topic past beter in NOS; vandaar dat ik hem nogmaals verplaats. Overigens is het probleem dat je niet voldoende rechten hebt; zorg dus dat je in de juiste groepen zit :)

CSA > NOS

Importeren van foto's via USB naar Aspire One > [linpus/gphoto] Geen rechten om camera te benaderen *

[ Voor 7% gewijzigd door Spider.007 op 05-08-2008 17:17 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1