Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vreemde reference effecten in VS2008

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 15:47
Hoi,

Ik ben op dit moment bezig met een project van iemand anders over te nemen. Bij het openen in mijn VS2008 krijg ik een aantal rariteiten:

1. Het mainform kan niet getoond worden in de designer, dit komt omdat een fout is (in een 2e project onder dezelfde solution) user control is (hij compiled wel gewoon en werkt ook 100%). Echter krijg ik de designer niet te zien (wat nogal irritant is omdat ik een aantal zaken hierin moet gaan aanpassen). De foutmelding luidt: ResX file Object of type '<type uit project 2>[]' cannot be converted to type '<exact hetzelfde type uit project2>[]'. Line ...,position... Cannot be parsed.

2. Als ik F12 door de verschillende classes heen en ik wil naar een class in een ander project (ook weer in dezelfde solution) gaan krijg ik niet de code file maar de gegenereerde meta data. Het lijkt er dus op dat hij de code niet kan vinden en dus aan de hand van de reference een meta maakt.

3. Als ik de solution clean kan hij de gerefereerde projecten niet vinden.
Ik heb enige ervaring met VS2005 en ik heb de projecten op exact dezelfde manier gereferenced zoals ik het altijd gedaan heb, echter in 2008 krijg ik hele vreemde effecten.

Ik heb hetzelfde ook nog op een 2e pc geprobeerd en hier heb ik dezelfde effecten, het ligt dus niet aan mijn installatie van VS denk ik.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen??

Mess with the best, die like the rest

Verwijderd

Heb er ook wel eens last. Simpele en snelle oplossing is de project referenties verwijderen en opnieuw aanmaken.

Oorzaak is waarschijnlijk iets met versie conflicten tussen de referenced assembly en de werkelijke assembly in je solution. Hierdoor hebben types dezelfde naam maar zijn ze niet uitwisselbaar. Ook kan hierdoor niet de code rechtstreeks geopend worden, omdat VS denkt dat het een andere versie van je code is dan de assembly versie in je project. Het blijft een hypothese.

• ThaStealth
Heb ik al geprobeerd, ik heb al een aantal malen de referenties gewist, en opnieuw toegevoegd. Heeft echter geen zin de problemen blijven bestaan.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22
-> DTE

https://fgheysels.github.io/

• whoami
- je referencet die projecten via de 'projects' tab uit het Add reference dialog form ?
- je hebt wel een buildall gedaan ?
- ik zou toch eens proberen de solution te cleanen, daarna de references verwijderen en opnieuw aanmaken.

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

FTL

Ik ken het fenomeen, wat bij mij wel eens hielp is ALLE tabs sluiten die open staan. Een rebuild te doen van de complete solution en dan nog een keer de desbetreffende UserControl in designer mode te openen.

• ThaStealth
whoami schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:21:
- je referencet die projecten via de 'projects' tab uit het Add reference dialog form ?
- je hebt wel een buildall gedaan ?
- ik zou toch eens proberen de solution te cleanen, daarna de references verwijderen en opnieuw aanmaken.
Jep, ik doe ze op die manier referencen, cleanen en verwijderen van references ook gedaan en ook rebuild met alle references opnieuw toegevoegd.
FTL schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:26:
Ik ken het fenomeen, wat bij mij wel eens hielp is ALLE tabs sluiten die open staan. Een rebuild te doen van de complete solution en dan nog een keer de desbetreffende UserControl in designer mode te openen.
Ook geprobeerd, geen effect helaas.
Het probleem zit em niet in de usercontrol zelf, maar het form wat de usercontrol gebruikt geeft de problemen. Deze geeft de foutmelding maar doet het wel gewoon @ runtime

Verwijderd

Weet je zeker dat alle projecten mee builden? Zie je Configuration Manager en controleer de vinkjes.

Een andere mogelijke oplossing is de obj map uit alle project folders verwijderen.

• ThaStealth
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:23:
Weet je zeker dat alle projecten mee builden? Zie je Configuration Manager en controleer de vinkjes.

Een andere mogelijke oplossing is de obj map uit alle project folders verwijderen.
Ik heb het idee dat de 2e oplossing wel een deel van de problemen verhelpt, maar niet het eerste probleem n.l de foutmelding in de designer

• whoami
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:23:
* whoami dacht altijd dat dit zowiezo gedaan wordt als je een 'clean solution' doet ? :?

• ThaStealth
whoami schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:24:
[...]

* whoami dacht altijd dat dit zowiezo gedaan wordt als je een 'clean solution' doet ? :?
Alleen de inhoud word gewist

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-11 20:20
Gewoon de code verwijderen, ook uit de designer.cs, die de foutmelding veroorzaakt, opnieuw builden en weer toevoegen (met dezelfde naam). Vergeet niet een backup te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mastermind op 06-08-2008 09:27 ]

• ThaStealth
Mastermind schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:27:
Gewoon de code verwijderen, ook uit de designer.cs, die de foutmelding veroorzaakt, opnieuw builden en weer toevoegen (met dezelfde naam). Vergeet niet een backup te maken.
De fout zit em niet in de designer.cs, deze is gewoon in orde.

Ik heb gevonden hoe ik het 1e en 3e probleem kan oplossen, in de resources file van het form stonden een paar verwijzingen naar een usercontrol wat in een ander project gedefineerd was. 1 van deze verwijzingen was een list van dit type wat ook in het andere project stond. Zodra ik de verwijzing wiste kwam de designer weer terug.

Het tweede probleem blijft echter bestaan, heeft iemand hier een oplossing voor?

Pagina: 1