Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in illustrator een 'polar grid' object getekend. Met een aantal segmenten daarin.

Illustrator maakt dan een group aan met daarin nog twee groups. Een voor de cirkels en een group voor de lijnen die de cirkels in vakken verdelen.

Hoe kan ik de vakken van dat object een verschillende kleur geven. (zonder stroke)

Het lukt me niet om met pathfinder de cirkelpaths en de rechtelijnen paths met elkaar te verbinden zodat hij er verschillende objecten van kan maken.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 12:42
Als ik je goed begrijp wil je de vlakken die door de polar lijnen worden gescheiden apart kleuren? Onder Pathfinder heb je een onderdeel, Splitsen genaamd. Die maakt van elk vlak aparte segmenten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vC011PePVkIDWbwT4ybiLkJO/full.gif

Afhankelijk van wat je er verder mee wil doen is het misschien wel handig eerst de lijnen te kopiëren, want die verdwijnen met deze bewerking wel.

[ Voor 113% gewijzigd door Savantas op 05-08-2008 14:41 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad wat ik wil.
Die splitsknop ken ik, maar op een of andere manier doet hij het niet goed.

Als ik een cirkel bovenop het polarobject zet en er een clippingmask van maak, en dan de knop splitsen gebruik dan is er niks aan de hand, dan scheidt hij alle vakken keurig..

• Savantas
Vreemd, heb het hier gister met Illustrator CS2 (Windows) gedaan en werkte prima...
In Illustrator CS3 (Mac) werkt t net zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8lyHM9AVDuaOOGDnbYiXd6U5/full.gif

Laatste stappen zijn het uit elkaar trekken van de vlakken...

[ Voor 55% gewijzigd door Savantas op 06-08-2008 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm op andere pc werkt het wel, toch s kijken of er met mijn illustrator iets mis is.

• Savantas
Anders even de preferences wegknikkeren. (Mapje in je documents and settings, of Control+Alt+Shift bij het opstarten van Illustrator...?)

[ Voor 15% gewijzigd door Savantas op 12-08-2008 13:43 ]

Pagina: 1