• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05-2025
Dit klinkt goed... Ik heb zelf dit ook meegemaakt op mijn vakantie.. Dus om de mede mens van dienst te kunnen zijn ga ik even kijken of ik een C# applicatie kan bouwen die dit probleem voor ons oplost.

Functionaliteiten:
> Verbinding maken met FTP server
> Foto selecteren
> Foto resizen
> Foto uploaden

Meer functionaliteiten nodig, geef even een gil.
Aangezien ik geen super programmeur ben vooral niet in C# zal het toch wel een weekje duren vooradt ik dit in elkaar heb zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door jvaneijk op 04-08-2008 13:16 ]

iRacing Profiel

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57

Zoefff

❤ 

Waarom ga je een applicatie maken die precies hetzelfde kan als Bordermaker, wat hierboven aangehaald word?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• jvaneijk
Omdat ik ook bezig ben met een ExifParser met GPS erin die gebonden in aan google maps.. En dit een leuke aanvulling daarop is.. Als een soort plugin applicatie

BorderMaker 3.1 ziet er idd netjes uit. Maar zoals gezegd het is JAVA. Ben niet zo dol op JAVA

iRacing Profiel

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-01 11:38

pmeter

Poes!

jvaneijk schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:13:

Functionaliteiten:
> Verbinding maken met FTP server
> Foto selecteren
> Foto resizen
> Foto uploaden

Meer functionaliteiten nodig, geef even een gil.
Aangezien ik geen super programmeur ben vooral niet in C# zal het toch wel een weekje duren vooradt ik dit in elkaar heb zitten.
Eventuele extra functionaliteit:
  • Een webalbum als 'PHPalbum' en 'Tiny Web Gallery' leest submappen binnen de foto-directory als verschillende albums. Om met jouw programma zo'n webgallery aan te vullen zou het fijn zijn als de doelmap op de ftp als volgt te selecteren is. Standaard staat de ftp server met de lokale directory van de fotomap ingesteld. Elke keer dat men het programma opstart verschijnt er een keuzelijst van submappen die zich op de ftp-site al bevinden (die albums vertegenwoordigen) met daarnaast de mogelijkheid om een nieuwe submap aan te maken.
  • Briljant zou zijn als het programma een lokale mirror van de ftp-map maakt waar de foto's tegelijkertijd met het verkleind uploaden in originele grootte naar worden gekopiëerd. Stel dat je uit honderden foto's er 10 uitzoekt, dan hoef je dat maar één keer te doen.
  • De mogelijkheid om foto's met thumbnails uit te zoeken. Na het 'ok' drukken de mogelijkheid nog meer foto's toe te voegen en evt. weer foto's uit de lijst te verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door pmeter op 04-08-2008 16:01 ]

• jvaneijk
pmeter schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:59:
[...]

Eventuele extra functionaliteit:
  • Een webalbum als 'PHPalbum' en 'Tiny Web Gallery' leest submappen binnen de foto-directory als verschillende albums. Om met jouw programma zo'n webgallery aan te vullen zou het fijn zijn als de doelmap op de ftp als volgt te selecteren is. Standaard staat de ftp server met de lokale directory van de fotomap ingesteld. Elke keer dat men het programma opstart verschijnt er een keuzelijst van submappen die zich op de ftp-site al bevinden (die albums vertegenwoordigen) met daarnaast de mogelijkheid om een nieuwe submap aan te maken.
  • Briljant zou zijn als het programma een lokale mirror van de ftp-map maakt waar de foto's tegelijkertijd met het verkleind uploaden in originele grootte naar worden gekopiëerd. Stel dat je uit honderden foto's er 10 uitzoekt, dan hoef je dat maar één keer te doen.
  • De mogelijkheid om foto's met thumbnails uit te zoeken. Na het 'ok' drukken de mogelijkheid nog meer foto's toe te voegen en evt. weer foto's uit de lijst te verwijderen.
Het klinken allemaal als hele mooie punten, Maar het is niet de bedoeling om met dit programma een verbinding te maken met een FTP server. Daar de foto's te selecteren en die dan te gaan resizen. Het is juist de bedoeling om de foto's die je van je camera op de computer hebt gezet. Die te kunnen verkleinen en die dan te uploaden naar de FTP server.

En meerdere foto's resizen is volgende stap. Eventueel via selecteren van folder of als multiselect in browsedialog

edit:

Het is trouwens niet de bedoeling om dit topic te gaan kapen. Dus ik weet niet of het nu in een nieuw topic moet komen?

[ Voor 3% gewijzigd door jvaneijk op 04-08-2008 17:13 ]

iRacing Profiel

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57

Zoefff

❤ 

jvaneijk schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:45:
Omdat ik ook bezig ben met een ExifParser met GPS erin die gebonden in aan google maps.. En dit een leuke aanvulling daarop is.. Als een soort plugin applicatie

BorderMaker 3.1 ziet er idd netjes uit. Maar zoals gezegd het is JAVA. Ben niet zo dol op JAVA
Ah oke, zo komt het al wat minder 'dubbel' op mij over :P

Heb de berichten wel afgesplitst naar een nieuw topic om vervuiling van Resize FTP te voorkomen. Beetje dubieus of dit nu wel in FGW thuishoort, maar ik laat het er voorlopig staan vanwege de de (toekomstige) eindgebruikers van dit programma :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:26
eerlijk gezegd ben ik precies op zoek naar een resize + ftp applicatie. Echter dit zal vooral voor hele computeronkundige mensen gebruikt gaan worden om afbeeldingen te uploaden naar een site die we voor ze aan het maken zijn.
Dus misschien een optie om een config bestandje aan te maken waar alle settings vooraf ingesteld kunnen worden zodat men nergens mee lastig gevallen wordt en alleen maar afbeeldingen de applicatie in hoeft te slepen? Zou voor mij heel handig zijn :P
als de applicatie een beetje werkt wil ik tegen die tijd ook wel een donatie doen :)

Freelance Drupal Developer

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het niet veel interessanter om het in een scripttaal als PHP oid te schrijven ipv C#?
Voor C# is toch het .NET Framework nodig? Zo ja, dan maak je het gelijk Windows-only, wat jammer is. Met PHP bijvoorbeeld kan je als je dat wil op elke remote FTP als je wilt, of locale FTP natuurlijk... :) Lijkt me niets makkelijker dan dat om eerlijk te zijn... :)

Plus PHP is er in vele smaken en dus veel toegankelijker omdat het op meerdere systemen kan draaien... Maar kan het mis hebben... :)

Alleen is dit meer een discussie voor PRG :X

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 04-08-2008 22:30 ]

Verwijderd

Java is ook direct platform onafhankelijk... 'k heb nooit begrepen waarom mensen altijd vooroordelen hebben met Java 8)7

• jvaneijk
Het is nu idd niet zeer platform onafhankelijk.. Ook al is een C# applicatie ook al op Apple te draaien of op Linux. Zolang je niet al teveel fancy dingen gebruikt maar bij de standaard .net framework.

@FAD: Een configuratie bestand lijkt mij idd ook een heel erg slim plan. Zodat het ook je instellingen kan opslaan. Moet er wel bij zeggen dat dit mijn eerste C# stand alone applicatie gaat worden dus zal nog wel even lastig worden :)

@GJ-tje: Het wordt juist een windows applicatie omdat je anders toch altijd nog dat vervelende internet nodig hebt zoals in de startpost ook aangegeven werd.

Nog enkele vraagjes: Welke maten lijken beter. Ik wil ook standaard maten opnemen. Zat eerst te denken aan 25%, 50% 75% van origineel. Maar lijkt mij achteraf toch beter om instellingen te kunnen kiezen als 800x600, 1024x768 en 1600X1200 ik noem maar wat Iets minder variabel

iRacing Profiel

• TimDJ
het lijkt mij handig om maten op te geven of eventueel een maximum, niet elk bestand zal dezelfde verhouding hebben dus misschien kun je opgeven dat de langste zijde maximaal 800 pixels mag zijn of iets dergelijks

• jvaneijk
FAD schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:58:
het lijkt mij handig om maten op te geven of eventueel een maximum, niet elk bestand zal dezelfde verhouding hebben dus misschien kun je opgeven dat de langste zijde maximaal 800 pixels mag zijn of iets dergelijks
Die optie zit er al in. Met behoudt van aspect ratio en zonder

[ Voor 5% gewijzigd door jvaneijk op 05-08-2008 10:43 ]

iRacing Profiel

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jvaneijk schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:42:
@GJ-tje: Het wordt juist een windows applicatie omdat je anders toch altijd nog dat vervelende internet nodig hebt zoals in de startpost ook aangegeven werd.
Tja, we hebben het hier over een resize en upload applicatie nietwaar? :) Een netwerk verbinding heb je sowieso nodig anders kan je niet eens uploaden (of heeft het totaal geen zin... ;))

Voordeel van de internet applicatie is weer, dat het op 1 plek altijd beschikbaar is... :)
Nog enkele vraagjes: Welke maten lijken beter. Ik wil ook standaard maten opnemen. Zat eerst te denken aan 25%, 50% 75% van origineel. Maar lijkt mij achteraf toch beter om instellingen te kunnen kiezen als 800x600, 1024x768 en 1600X1200 ik noem maar wat Iets minder variabel
Ik denk dat beiden niet verkeerd zouden zijn als voorkeuren. 1280x960 of 1280x1024 zou denk ik als middenmoot tussen 1024x768 en 1600x1200 niet misstaan denk ik... ;)

Tevens een custom resize optie die rekening houdt met de aspectratio van de foto? :)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:22:
Java is ook direct platform onafhankelijk... 'k heb nooit begrepen waarom mensen altijd vooroordelen hebben met Java 8)7
Alleen dan moet je het nog voor de verschillende platformen apart gaan compilen... ;) Met een PHP applicatie zet je gewoon je PHP-script(s) ergens neer en je hoeft niets te compilen. Ik heb het zelf niet zo op Java, mede omdat het op het Windows platform traag is.
Al valt het op mijn nieuwe PC wel mee met Azureus... :)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2008 12:24 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Volgens mij is dat wat de TS wil echt geen rocket science.
Er zijn genoeg applicaties die afbeeldingen kunnen resize en vanaf de command prompt aan te sturen zijn. Bijvoorbeeld nconvert of IrfanView.
Een FTP client zit in Windows ingebouwd, voor syntax zie bijv. hier
Een batch scriptje maken en klaar is TS ;)

• jvaneijk
Henk007 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:56:
Volgens mij is dat wat de TS wil echt geen rocket science.
Er zijn genoeg applicaties die afbeeldingen kunnen resize en vanaf de command prompt aan te sturen zijn. Bijvoorbeeld nconvert of IrfanView.
Een FTP client zit in Windows ingebouwd, voor syntax zie bijv. hier
Een batch scriptje maken en klaar is TS ;)
Dat is volledig waar.. Maar veel mensen hebben nogal problemen met het gebruik van niet grafische programma's.. Zelf zou ik ook gewoon lekker een script aanroepen. Ja ik weet het dat kan alsnog via C# en dan zelfs grafisch maar dat is geen uitdaging. En zo kom je dus niet je 4 weken vakantie door :D

iRacing Profiel

Verwijderd

GJ-tje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:20:Alleen dan moet je het nog voor de verschillende platformen apart gaan compilen... ;) Met een PHP applicatie zet je gewoon je PHP-script(s) ergens neer en je hoeft niets te compilen. Ik heb het zelf niet zo op Java, mede omdat het op het Windows platform traag is.
Al valt het op mijn nieuwe PC wel mee met Azureus... :)
Net héél de bedoeling van java is dat recompilen niet nodig is 8)7
Ik veronderstel dat je misgeinformeerd bent.
En dat je zegt dat java traag is.... da's zo'n oude myhte waar men zich blijkbaar niet kan over zetten... :'(

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
FAD schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:52:
eerlijk gezegd ben ik precies op zoek naar een resize + ftp applicatie. Echter dit zal vooral voor hele computeronkundige mensen gebruikt gaan worden om afbeeldingen te uploaden naar een site die we voor ze aan het maken zijn.
Dus misschien een optie om een config bestandje aan te maken waar alle settings vooraf ingesteld kunnen worden zodat men nergens mee lastig gevallen wordt en alleen maar afbeeldingen de applicatie in hoeft te slepen? Zou voor mij heel handig zijn :P
als de applicatie een beetje werkt wil ik tegen die tijd ook wel een donatie doen :)
Ik had precies hetzelfde willen reageren als hierboven.

Als je inderdaad straks iemand het programma al voor geconfigureerd kunt sturen zou echt helemaal top zijn.

Heb even snel opzetje gemaakt wat mijn inziens wel ideaal zou zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.zndrt.nl/resizeupload_small.jpg

Hoop echt dat je er mee doorgaat, mocht het voor mij zonder problemen werken. Zal ik je ook zeker een donatie geven.

[ Voor 6% gewijzigd door BrokenRules op 06-08-2008 18:48 . Reden: opzetje toegevoegd ]

• BrokenRules
Ik ben toch nog even verder gegaan om een voor mij zo ideaal mogelijk programma te situeren.
Het is alleen bedoelt ter ondersteuning en geenszins iets door te drukken of wat dan ook.

Mijn ideale programma zou er als volgt uitzien:
  • Één portable .exe bestand
  • De instellingen in de .exe opgeslagen kunnen worden (zodat als je de .exe doorstuurt de instellingen gehouden blijven.
  • De instellingen alleen overschrijfbaar zijn. En niet worden weergegeven als je naar instellingen gaat.
  • Een ondersteuning van zoveel mogelijk standaard afbeelding formaten (jpg, png, gif, bmp, tiff) maar deze uiteindelijk altijd naar jpg geconverteerd worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.zndrt.nl/tool/1.jpg
Als de instellingen eenmaal juist zijn ingevoerd. Kan in stap3 de mappenlijst geladen worden zodat hier uit gekozen kan worden. (helemaal mooi zou zijn als hier ook submappen weergegeven worden en eventueel aangemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.zndrt.nl/tool/2.jpg

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik ben benieuwd welke library/algoritme je wil gaan gebruiken voor het resizen en roteren, aangenomen dat je niet opnieuw het wiel wil gaan uitvinden. Misschien is ook een auto-rotatie optie mogelijk die de exif orientation gebruikt, voor camera's die een oriëntatie sensor hebben.
Maar ja, het probleem bij dit soort dingen is natuurlijk altijd een berg feature requests, waardoor het al gauw een monsterlijk geval kan worden ;)

• BrokenRules
Hoop niet dat er veel meer mogelijkheden in komen. Heb met het jpg-voorbeeld geprobeerd het zo simpel en doeltreffend mogelijk te houden.

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Leuk project jvaneijk. Word je project ook open source?

• BrokenRules
Al even niks gehoord van jvaneijk hopelijk ziet ie dit project nog zitten.

• jvaneijk
Dat van BrokenRules lijkt mij een hele mooie indeling van de applicatie. En dan als standaardmap gewoon my pictures pakken. Eventueel in te stellen via instellingen natuurlijk.

Momenteel ben ik even niet zo actief bezig met de applicatie vanwege mogelijke emigratie naar Curacao. Ga deze week of volgende week weer verder...

iRacing Profiel

• jvaneijk
Iemand enig idee wat de makkelijkste manier is om een image rotation te doen?
Matrix transpose of rotate of via een andere ingebouwde versie van C#?

iRacing Profiel

• BrokenRules
Misschien heb je hier iets aan:
http://blog.paranoidferre...ial-image-editing-rotate/

Heb zelf jammer geen kennis van C++, had je graag geholpen.

• jvaneijk
Deze site had ik ook al gevonden. Dit is trouwens geen C++ maar C# maar dat ter zijde. Het is denk ik de snelste en netste manier om te rotaten.

iRacing Profiel

• BrokenRules
En zijn er nog vorderingen, kan nie wachte deze onwijs makkelijk tool in gebruik te nemen _/-\o_

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:27
GJ-tje schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:58:
Is het niet veel interessanter om het in een scripttaal als PHP oid te schrijven ipv C#?
Voor C# is toch het .NET Framework nodig? Zo ja, dan maak je het gelijk Windows-only, wat jammer is. Met PHP bijvoorbeeld kan je als je dat wil op elke remote FTP als je wilt, of locale FTP natuurlijk... :) Lijkt me niets makkelijker dan dat om eerlijk te zijn... :)

Plus PHP is er in vele smaken en dus veel toegankelijker omdat het op meerdere systemen kan draaien... Maar kan het mis hebben... :)

Alleen is dit meer een discussie voor PRG :X
Wat is dat toch met mensen die PHP als de tool voor iedere job zien. :X
Wat is het probleem met het installeren van het .NET framework ? Dat wordt tegenwoordig standaard met Windows Update meegestuurd.
En er bestaat ook een implementatie voor voor linux.

https://fgheysels.github.io/

• BrokenRules
Word dit project nog doorgezet. Zou echt onwijs jammer vinden mocht het niet meer doorgaan.

• TimDJ
ik heb trouwens ondertussen een andere oplossing gevonden voor onze klant.
myftpupload
deze java applet kan via ftp of post bestanden uploaden en hierbij foto's resizen.

[ Voor 6% gewijzigd door TimDJ op 26-09-2008 17:48 ]

Pagina: 1