Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista]Startmenu onderdelen weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stuk of 20 topics betreft een missend (onderdeel) van het startmenu nagelezen hier, maar ik kom niet verder, van alles geprobeerd, niks lijkt een oplossing voor mijn probleem.
Ook op google op officiële Windows-fora kom ik niet verder.

Als ik op Start klik zijn alleen nog de bovenste 3 uit m'n menu te zien (default programs, windows update, software update).
De rest is allemaal weg.
Ik heb een betaalde McAfee draaien, die vindt niks, menig spyware programma en alles wat ook maar iets zou kunnen vinden helpt me niet op weg.

Klik ik met de rechtermuisknop op start dan krijg ik een hele rij, maar de onderste 3 zijn blanco vakjes, die je wel kunt selecteren, maar waar geen naam op staat.
Normaal kon ik bij de onderste of de 2 na onderste eigenschappen van de Start-balk wijzigen, betreft het oude Windows idee of de Vista variant van het menu, daar kom ik nu ook niet meer in. :?
Bij de onderste 2 krijg ik bij klikken de Program data map die wijst op het startmenu.
De 3e van boven vertoont een melding die zo snel weg is, dat je niks kunt zien maar merkt dat er iets fout gaat.

Systeemherstel of een punt terug zetten heeft geen nut helaas.
Inmiddels heb ik met veel gedoe een programs map met alle software terug kunnen vinden en die gekopiëerd, maar nu heb ik dus wél mijn programma's terug, en hoe blij ik daar ook mee ben, ik mis de rest (control panel, help & support, search, run etc) en ik weet niet hoe ik die ergens kan vinden om zo weer een link aan te maken.

Kan iemand mij misschien helpen?
Kan ik de missende onderdelen handmatig terugzetten (config scherm, search, run), zo ja, hoe?
Of er iets anders om misschien het hele menu op een normale manier terug te plaatsen.
Ik zit er al aan te denken om windows opnieuw te installeren, want ik word er gewoon gek van en kijk dit nu al weken aan...
Al heb ik een configscherm, search & run, dan heb ik nog de resterende Vista onderdelen niet, die ik eigenlijk wel heel graag gebruikte. :/

Alvast bedankt :)

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
En via Taakbalk/Eigenschappen/Menu Start/Aanpassen ... krijg je dan geen configscherm etc. terug?

Verwijderd

Topicstarter
Haaglander schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:08:
En via Taakbalk/Eigenschappen/Menu Start/Aanpassen ... krijg je dan geen configscherm etc. terug?
Bedoel je de onderste optie als je rechtermuisknop op de startknop klikt?
Ik weet niet hoe ik bij de eigenschappen van Taakbalk kom? :$

Ik krijg ook in het config-scherm bij Startmenu het menu niet open. Wederom een foutmelding die te snel weg is, om ook maar iets van te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het register onder de sleutel: HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\Windows\ CurrentVersion\ Explorer\Advanced\. alle Dword -parameters nagekeken...
Alles wat met 'Start_show' begint op 1, ik dacht dat er misschien dingen aangepast waren en er 0's zouden staan, maar ook dat is het niet...

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Klik maar eens met rechts op de Startknop en selecteer Eigenschappen, dan kun je het uiterlijk en de werking van het menu Start wijzigen.
Hiermee kan je het startmenu in zijn oude staat herstellen. _/-\o_

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Verwijderd

Topicstarter
Just me ! schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:16:
Klik maar eens met rechts op de Startknop en selecteer Eigenschappen, dan kun je het uiterlijk en de werking van het menu Start wijzigen.
Hiermee kan je het startmenu in zijn oude staat herstellen. _/-\o_
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:00:

Klik ik met de rechtermuisknop op start dan krijg ik een hele rij, maar de onderste 3 zijn blanco vakjes, die je wel kunt selecteren, maar waar geen naam op staat.
Normaal kon ik bij de onderste of de 2 na onderste eigenschappen van de Start-balk wijzigen, betreft het oude Windows idee of de Vista variant van het menu, daar kom ik nu ook niet meer in. :?
Bij de onderste 2 krijg ik bij klikken de Program data map die wijst op het startmenu.
De 3e van boven vertoont een melding die zo snel weg is, dat je niks kunt zien maar merkt dat er iets fout gaat.
Als dat zo was had ik het probleem niet, die optie kent elke leek nog wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand misschien nog tips? :)

Ik probeer nu dingen los in het start-menu te plaatsen, maar ik waar kan ik ergens de path vinden van de control panel? Ik krijg hem niet gevonden...
Pagina: 1