Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Schijf in XP leesbaar in Win2K niet...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een schijf met vijf partities.
Op de eerste drie staan respectievelijk Win2K, WinXP en mijn documenten. Op de andere twee staan back-ups en andere zooi.

Nu is het zo dat de eerste drie door Win2K gelezen maar de andere niet. WinXP kan ze allemaal lezen.
De verdeling van de partitie is ongeveer zo:
50 GB NTFS
50 GB NTFS
50 GB NTFS
20 GB FAT32 (voor DOS-toegang).
70 GB NTFS

Heeft iemand een verklaring waarom Win2K ze niet kan lezen? En beter nog, heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik heb namelijk het één en ander gezocht, maar nergens een gelijksoortig probleem op internet kunnen vinden. Ze hebben het wel allemaal over unreadable boot disk e.d.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Loop je niet gewoon tegen de 48bits LBA grens op te hikken?
Dat staat niet aan op 2000, tenzij je zelf de registry key zet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er even op gezocht, en kwam uit op: http://www.48bitlba.com/win2k.htm Als ik de beschrijving er zo van lees kan het wel eens heel goed kloppen dat het dat probleem is. Het is namelijk een installatie van Win2K SP1, die geüpdate is naar SP4.
Toen in W2K nog alleen op deze computer draaide had ik ook enkel maar een harddisk van ca. 130GB. Dus klopt wel heel goed met de informatie die ze daar geven.

Kortom: ik ga er even naar kijken. En kijken of het werkt wanneer ik dit aan ga passen. Het resultaat hiervan hoor je nog :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de hulp, het werkt nu eindelijk zoals het hoort te werken :)
Nadat ik de regkey had toegevoegd (die op de site stond) en opnieuw had opgestart werden gelijk alle andere partities gevonden :)

Klasse!