Toon posts:

[Wireless] Intel 3945ABG This device cannot start. (Code 10)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Lenovo R61 notebook met een Intel 3945ABG wireless adapter en ik draai Windows XP Professional SP3. Mijn wireless heeft altijd gewoon gewerkt, zo ook vanmorgen nog, 10 minuten later werkte het ineens niet meer. De wireless adapter was helemaal verdwenen uit de device manager. Ik heb hem toen opnieuw geïnstalleerd en daarna met de nieuwste drivers, maar ik krijg hem niet aan de praat. In de device manager krijg ik de melding "This device cannot start. (Code 10)"

Heeft iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem? Zoeken via Google levert alleen maar tips op om de nieuwste drivers te installeren, maar dat heb ik dus al geprobeerd.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-03 12:57
Volgens mij heb je 2 manieren om dit op te lossen:

* simpelste manier is om een systeemherstel uit te voeren naar een punt toen de kaart nog werkte.

* de driver eerst verwijderen uit windows en dan booten en dan wordt de kaart als nieuwe hardware
herkend en geïnstalleerd.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:20
Ik hoorde laatst iemand met het zelfde probleem, staat het apparaat in device manager :?
Controleer in je BIOS iets over PCI wireless of PCI-e, dan zou die het wel moeten doen.

Verwijderd

Misschien een beetje te simpel gedacht.

Maar heb je al geprobeerd om met FN-F5 de netwerkkaart te starten.
Je kunt ze namelijk uitschakelen met die sneltoetsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad maar een systeemherstel uitgevoerd, bedankt!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-03 14:51
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:54:
Misschien een beetje te simpel gedacht.

Maar heb je al geprobeerd om met FN-F5 de netwerkkaart te starten.
Je kunt ze namelijk uitschakelen met die sneltoetsen.
Dat zou sowieso niet geholpen hebben in dit geval. Die toetsencombinatie doet niks anders dan het "signaal" uitschakelen en zorgt er niet voor dat de kaart uitgeschakelt wordt. Zelfs dan zou die foutmelding niet moeten komen.
Pagina: 1