Bij een poging om een andere pc binnen het netwerk te scannen krijg ik de melding:
Logon failure: unknown user name or bad password.
Het testen doe ik ook in vmware. Vanaf mijn 'gewone' pc naar die van vmware dus. Via google wel wat mogelijke oplossingen gevonden die niet hebben geholpen. Zal even opsommen wat ik heb gedaan/is gecontroleerd:
- Simple filesharing staat uit (op beide pc's)
- Windows Firewall op de target pc staat uit
- De local security policy "Netwerktoegang: model voor delen en beveiliging voor lokale account" staat op Klassiek...(op beide pc's)
- Op de target pc ingelogd als adminstrator
- MBSA laten uitvoeren als... administrator
- Ook getest met MBSA 2.1
Aanvullende info:
- MBSA 2.0.1
- Windows XP Pro SP 2 clients
- Alles binnen een werkgroep
Mocht er meer info nodig zijn, of dat ik iets over het hoofd heb gezien hoor ik dat graag
Logon failure: unknown user name or bad password.
Het testen doe ik ook in vmware. Vanaf mijn 'gewone' pc naar die van vmware dus. Via google wel wat mogelijke oplossingen gevonden die niet hebben geholpen. Zal even opsommen wat ik heb gedaan/is gecontroleerd:
- Simple filesharing staat uit (op beide pc's)
- Windows Firewall op de target pc staat uit
- De local security policy "Netwerktoegang: model voor delen en beveiliging voor lokale account" staat op Klassiek...(op beide pc's)
- Op de target pc ingelogd als adminstrator
- MBSA laten uitvoeren als... administrator
- Ook getest met MBSA 2.1
Aanvullende info:
- MBSA 2.0.1
- Windows XP Pro SP 2 clients
- Alles binnen een werkgroep
Mocht er meer info nodig zijn, of dat ik iets over het hoofd heb gezien hoor ik dat graag
[ Voor 1% gewijzigd door LeMerchant op 04-08-2008 19:58 . Reden: Nieuw item toegevoegd bij getest/gecontroleerd ]